اخبار
کد خبر : 7260 ۱۳۹۷/۱۲/۰۱   ۱۹:۲۹:۲۳

در آذربایجان غربی صورت گرفت؛
ثبت 10 هزار انبار کالا / واحدهای تولیدی موجودی انبارهای خود را ثبت کنند

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: واحدهای تولیدی نسبت به ثبت موجودی انبارهای خود اقدام کنند.

به گزارش نای قلم، محمد دهقان در کارگاه بررسی آخرین وضعیت سامانه جامع انبارها در شهرستان میاندوآب اظهار داشت: اگر واحدها نسبت به ثبت موجودی انبارهای خود اقدام نکنند، کالای آنان مشمول کالای قاچاق خواهد بود و در صورت ثبت انبار در سامانه، اگر رسید و حواله کالا ثبت نشود کالای آنان احتکار محسوب و برابر قانون برخورد می شود.

وی افزود: تاکنون بیش از 10 هزار انبار کالایی این استان در سامانه جامع انبارهای این سازمان ثبت شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: در فاز نخست، مشخصات و اطلاعات دقیق انبار و مراکزی که به طور دایم یا موقت در آنها کالا نگهداری می شود، در سامانه جامع انبار ثبت می شود.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی و صنعتی، واحدهای عمده فروشی و واحد های معدنی جزو این مراکز هستند و باید اطلاعات آنها نیز در سامانه ثبت شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر واحد ها در ثبت اطلاعات خود اقدام نکنند عواقب آن متوجه صاحبان آنها می شود، افزود: در صورت ترخیص کالا از انبار نیز چنانچه در سامانه جامع ثبت نشود، اجازه ترخیص کالا داده نشده یا هنگام بارگیری مجوز حمل بار صادر نخواهد شد.

دهقان اضافه کرد: در فاز دوم این طرح، اتاق های اصناف و کمیسیون های نظارت بر اصناف هر شهرستان باید بر فعالیت اصناف نظارت کنند و در این راستا دستورالعمل های مختلف تشریح شده است.

وی اظهار داشت: اتاق های اصناف و کمیسیون های نظارت بر اصناف در شهرها به جای کارهای اجرایی، باید وارد بحث نظارت و برنامه ریزی شوند.

وی گفت: 99 هزار واحد صنفی در بخش های مختلف شامل تولیدی صنفی، توزیعی و خدمات فنی در آذربایجان غربی فعالیت دارد که تعداد آنها متناسب با جمعیت هر شهرستان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: فقط در بخش تولیدی صنفی 18 هزار واحد فعال است که نسبت به سایر بخش ها بیشترین تراکم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: احتکار اقلام مورد نیاز مردم توسط عده ای سودجو از جمله مشکلات این روزهای کشور به شمار می رود و رصد اقلام موجود در انبارها می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

دهقان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور مبارزه با قاچاق کالا، سامانه جامع انبارها را طراحی کرد تا کالای تولیدی شرکت ها و کارخانه ها در انبارها رصد شود.

وی افزود: در این سامانه هر شخص حقیقی و حقوقی که اقدام به فعالیت اقتصادی می کند و کالا در انبار دارد، مکلف است انبار خود را در این سامانه ثبت کند در غیر این صورت اقداماتی که انجام می شود بر اساس قوانین و مقررات نیست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا