اخبار
کد خبر : 7256 ۱۳۹۷/۱۱/۳۰   ۲۱:۵۳:۰۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:
مشکلات اجتماعی به تنهایی توسط دولت قابل حل نیست

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: 20 آسیب اجتماعی شناسایی شده است که این معضلات و مشکلات به تنهایی توسط دولت قابل حل نیست و نیازمند مشارکت همه جانبه سازمان های مردم نهاد است.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در نشست صمیمی با سازمان های مردم نهاد آذربایجان غربی اظهار داشت: در راستای توانمندسازی محلات و برخورداری تمام اعضای جامعه از خدمات مناسب و همچنین افزایش مشارکت های مردمی، دفاتر تسهیل گری در هشت نقطه از سکونتگاه های غیررسمی ارومیه فعالیت دارند.

وی افزود: راه اندازی دفاتر تسهیل گری در ارومیه با همکاری سازمان های مردم نهاد انجام شده است و این دفاتر به عنوان بازوان دستگاه های اجرایی در ارایه خدمات به مناطق حاشیه نشین محسوب می شوند.

معاون استاندار ادامه داد: راه اندازی این دفاتر در سایر شهرستان ها نیز در اولویت بوده و به زودی دفاتر تسهیل گری در تمام نقاط استان راه اندازی می شود.

مصطفوی بیان کرد: مشکل دفاتر تسهیل گری شهرستان ارومیه نبود دفتر اختصاصی است و این امر نیز به زودی حل می شود و برای هر دفتر مکانی اختصاصی در نظر گرفته می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند مشکلات موجود را شناسایی و راهکارهای خود را برای رفع آن مشکل به سازمان های مربوطه ارائه دهند.

مصطفوی ادامه داد: امروز سازمان های مردم نهاد مورد حمایت دولت بوده و در این راستا تشکیل خانه سازمان های مردم نهاد در استان نیز در دستور کار است.

وی افزود: راه اندازی خانه سازمان های مردم نهاد می تواند به حل و فصل مشکلات این سازمان ها کمک کند و همچنین تعامل سمن ها و پیگیری مسائل را برای آنان تسهیل کند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه با تشریح اهمیت کارکرد سمن ها در جامعه گفت: امروز همه بر این باورند که سازمان های مردم نهاد ضامن سلامت جامعه و در واقع صدای مردم هستند چرا که این سمن ها از بطن همین جامعه و مردم بیرون آمده اند.

شهلا تاجفر افزود: سازمان های مردم نهاد ارتباط بسیار قوی با مردم دارند و کلکسیونی از ظرفیت ها در دل این سازمان ها نهفته است که باید با برنامه ریزی های دقیق از این ظرفیت ها در جهت حل مسائل و مشکلات مردم استفاده کرد.

فرماندار ارومیه نیز در این جلسه بیان کرد: مراجع تخصصی صادرکننده پروانه فعالیت سازمان های مردم نهاد باید نظارت جدی را بر عملکرد این سازمان ها داشته باشند.

علیرضا ملامحمدزاده ادامه داد: سازمان های مردم نهاد باید به صورت زنجیر وار در راستای پیشبرد کارها به هم کمک و از نگاهی رقیب گونه به هم خودداری کنند.

در ادامه این جلسه 20 نفر از مدیران سازمان های مردم نهاد به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.

حل مشکل بیمه ای اعضای سازمان‌های مردم نهاد، حمایت مسوولان از معلولان و سازمان های مردم نهاد، حل مشکلات زیرساختی سازمان های مردم نهاد، به رسمیت شناساندن سازمان های مردم نهاد در جامعه و توجه به اشتغال معلولان از اهم خواسته ها و مشکلات سازمان‌های مردم نهاد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا