اخبار
کد خبر : 724 ۱۳۹۴/۰۷/۱۱   

شاخص برخورداری روستائیان از آب آشامیدنی بیش از 79 درصد است

* 176 پروژه آبرسانی در روستاهای استان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: شاخص برخورداری روستائیان استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 79.85 درصد است.

به گزارش نای قلم، کاظم محمدی اقدم درآیین معارفه سرپرست جدید امورآب وفاضلاب روستایی شهرستان چالدران از اتمام و بهره برداری از طرح های آبرسانی به 62 روستای استان تا پایان سال جاری خبر داد.

وی افزود: با اتمام و بهره برداری از این طرح ها، شش هزار و927خانوار روستایی با 28هزار و 945نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

محمدی اقدم با اعلام اینکه درحال حاضر176 پروژه آبرسانی درسطح 242روستای استان درحال اجرا هستند، افزود: پیش بینی می شود برای اتمام این طرح ها، بالغ بر400کیلومترخط انتقال وشبکه توزیع، حفر بیش از50حلقه چاه و60باب ایستگاه پمپاژ احداث واجرا شود.

وی اعتبار مصوب برای اجرای این طرح ها درسال جاری را623 میلیارد ریال عنوان کرد.

محمدی اقدم اعلام کرد و گفت: درحال حاضر یک هزارو819 روستا با237هزارو168 خانوارو933هزارو808خانوارتحت پوشش خدمات شرکت شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی قرار دارند.

وی با تقدیر ازعنایات وهمت دولت تدبیر وامید واستاندارآذربایجان غربی درتامین اعتبارات مورد نیازبرای تامین آب شرب روستاهای استان از فرماندار چالدران خواست تا یاریگر شرکت درمعارضات روستایی باشند.

همچنین؛ در ادامه فرماندار چالدران نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع آب درزندگی انسان ها گفت : با توجه به کمبود آب و کم شدن بارندگی در کشور موضوع آب به یک موضوع مهم و حیاتی تبدیل شده است و در آینده نیز اهمیت آن بیشتر خواهد شد.

کریم حسین زاده با بیان اینکه شاخص های بهره مندی از خدمات آب و فاضلاب روستائی در شأن روستائیان شهرستان چالدران نیست، گفت: یکی از اولویت های مهم در چالدران آب شرب روستائی است و با توجه به فرسودگی شبکه ها، خرابی یا حجم کوچک مخازن نگهداری آب، خشک شدن چشمه های تامین کننده آب مصرفی، اصلاح، تعویض شبکه آبرسانی، تعمیر و ساخت مخزن های جدید و حفر چاه عمیق جهت برخورداری و استفاده پایدار از آب شرب در روستاها به شدت احساس می شود.

درادامه این مراسم فرزاد بختیاری بعنوان سرپرست جدید امورآب وفاضلاب روستایی شهرستان چالدران معرفی وازخدمات یداله صابری درمدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا