اخبار
کد خبر : 7230 ۱۳۹۷/۱۱/۲۶   ۱۷:۲۲:۳۴

یادداشت؛
استاندار آذربایجان غربی و نقد و تایید رسانه ها

 

هوشنگ عطاپور/ از وقتی که شهریاری، استاندار آذربایجان غربی شده است، مورد توجه رسانه ها ی محلی بوده و حداقل دو گروه مشخص را در این عرصه  می توان تمییز داد:

گروهی موافق پروپاقرص و گروهی دیگر منتقد پا به کار.

نگاهی به وسعت و عمق توجهات  نشان می دهد، هم موافقین مدافع و هم منتقدین مخالف، در نقد خود معمولا بیشتر به کلی گویی پرداخته و به عبارتی فضای نقد و انتقاد، میدان پاسکاری جملات و کلماتی تکراری بر مبنای حب و بغض با استاندار قبلی و یا دل ناخوشی از انتصاب یک مدیر ارشد غیر بومی بوده است. به همین دلیل هم صف آرایی در مقابل استاندار فعلی بیشتر بر مبنای تفاوت ها و اشتراکات قبیله ای و یا مبارزه عملی و آشکار با استاندار سابق و تیم کاری وی بوده است. یعنی مبانی نقد و تایید نه بر پایه اصول علمی، یعنی بررسی عملکرد و سیاست کاری یک مدیر بلکه در عمل  بر اساس موضوعات عاطفی بوده است.

حاکمیت چنین فضای مخالفت و موافقت باعث گردیده تا تصویر مشخص از عملکرد اجرایی وی، در هاله ای از ابهامات بماند و در نهایت بیشتر، شاهد شنیدن تم هایی از آهنگ زنده و مرده باد باشیم.

بدون تردید چنین نقد و یا تایید نمی تواند نقطه عزیمت خوبی برای بررسی موفقیت یا ناکامی یک مدیر ارشد اجرایی باشد و ماحصل چنین رویارویی بین منتقدین و موافقین، نه تنها کمکی به توسعه استان نمی کند بلکه در نهایت تصویری نامطلوب از عملکرد اصحاب رسانه استان نیز در اذهان عمومی  به نمایش می گذارد.

رسانه های مستقل نه به دنبال رد و نقد صدرصد یک فرد و نه تایید و گارانتی بدون فرانشیز، یک مدیر اجرایی هستند. بلکه آنها فراتر از عواطف و احساساتی که بین توده عام در قضاوت ها رایج است؛ به اصول مشخص حرفه ای خود در ارزیابی عملکرد مدیران رجوع و بر اساس حوزه ها و بخش های مختلف فعالیت وی، عملکرد وی را در ترازوی نقد قرار می دهند تا بتوانند در سایه این نمایش دقیق، افکار عمومی را نسبت به عملکرد مسوولین، توجیه نمایند.

آیا چنین رویکردی را در نقد عملکرد و یا تایید اقدامات استاندار فعلی در فضای رسانه ای استان، شاهد هستیم ؟

بدون تردید، هنوز رسانه ها از ورود به ابعاد عملکرد وی در حوزه های متنوع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی، توسعه ای، اجرایی، اداری، زیست محیطی، صنعت، و .‌.. پرهیز کرده و صرفا به کلی گویی و یا تعریف و تمجید از اقداماتی کرده اند که متکی به آمار، عدد و رقم نیست. طبعا دفاعیه استاندار و تیم روابط عمومی وی هم فاقد چنین، استناداتی است.

به عنوان یک اهل رسانه ی استان فقط یک توصیه به دوستان دارم. با حفظ استقلال هم نقدها و هم تاییدهای خود را از عملکرد مدیران استان به موضوعات مشخص و عدد و رقم کمی مستند نمایید تا امکان مقایسه عملکردها برای افکار عمومی فراهم شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا