اخبار
کد خبر : 7226 ۱۳۹۷/۱۱/۲۴   ۲۰:۰۴:۰۵

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌غربی:
رسانه ها ابزار راهبردی و بحران کاه هستند

 

نشست خبری رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌غربی امروز در محل سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد.

به گزارش نای قلم، محمدمهرزاد صدقیانی در سخنانی با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در امنیت آفرینی، امیدبخشی، تنویر افکار عمومی و مطالبه گری جهت رفع مشکلات و معضلات جامعه و مردم برکسی پوشیده نیست، گفت که رسانه ها اکنون از یک ابزار اطلاع رسانی محض به یک ابزار راهبردی، هدایت گر و بحران کاه تبدیل شده اند.

وی سهم خبرنگاران را در تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه چشمگیر عنوان و تصریح کرد که اصحاب رسانه بازوان توسعه و امنیت پایدار به شمار می روند.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌غربی به این نیز اشاره کرد که امروز رسانه بدون فضای مجازی مفهوم ندارد، لذا فعالان این عرصه باید در مقابل جنگ رسانه ای و همه جانبه دشمنی که در این عرصه تجربه و تجهیزات دارد، هدفمند و حرفه ای عمل کنند.

*راهبرد رسانه ها؛ پاسخگویی آفندی و پدافندی به شبهات و ابهامات

صدقیانی همچنین متذکر شد که امروز رسانه های معاند با ایجاد شبهات و ابهامات گسترده به ویژه در حوزه دینی با تمام قوا درصدد مشروعیت زدایی از حاکمیت به میدان آمده اند از این رو راهبرد رسانه ها باید پاسخگویی آفندی و پدافندی به این شبهات و ابهامات باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌غربی ادامه داد: فضای مجازی پر از اطلاعات ناقص، محدود و زاویه دار است، این اطلاعات ممکن است دروغ نباشد اما چون همه واقعیت نیست مخاطب را دچار اشتباه می کند لذا مهم نیست واقعیت چیست بلکه مهم برداشت عموم از واقعیت است که از طریق رسانه بیان می شود و این خیلی مهم است.

وی به نقش رسانه ها در دوران انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد که در دوران انقلاب اسلامی با دست های خالی کارهای بزرگی انجام شد، این انقلاب با نماد کاست که در آن روزگار به عنوان یک رسانه مدرن قابلیت استفاده داشت پیروز شد.

صدقیانی با بیان اینکه جبهه امروز سخت تر از جبهه انقلاب و جنگ تحمیلی است، افزود: اگر رزمندگان اسلام در عملیات های دفاع مقدس ساعت ها نخوابیده اند، مجاهدان رسانه امروز به عنوان افسران جنگ نرم در عرصه رسانه ای باید ساعت ها برای مردم خود بیدار باشد تا از دستاوردهای انقلاب صیانت کند.

 *ارسال 382 اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود تعداد آثار ارسالی به جشنواره سراسری ابوذر را 20 هزار اثر اعلام کرد که سهم آذربایجان غربی 382 اثر در قالب تیتر، خبر، گزارش، یادداشت، عکس، گرافیک، موشن گرافی، مستند و فیلم است.

به گفته صدقیانی، این جشنواره با هدف توسعه، تعمیق و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی، ارتقای هوشیاری، بصیرت و معرفت افزایی در جامعه علمی و رسانه ای، ایجاد بستری برای هم افزایی و ارتباط بیشتر با فعالان رسانه، کمک به افزایش کیفی آثار رسانه ای و ایجاد رقابت و تجلیل و تقدیر از فعالان رسانه برگزار می شود.

وی همچنین محورهای جشنواره ابوذر را مقاومت، ایثار و دفاع مقدس، بصیرت و دشمن شناسی، وحدت اقوام و ادیان، مبارزه با آسیب های اجتماعی، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، بسیج و حوزه های اقدام، جوان و خانواده، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مشکلات صنفی خبرنگاران عنوان کرد.

صدقیانی با بیان اینکه جشنواره ابوذر بزرگترین و فراگیرترین جشنواره رسانه ای کشور به شمار می رود، اظهار امیدواری کرد با دائمی شدن دبیرخانه جشنواره در استان و با حمایت های مناسب در سال های آینده در تراز گسترده تری برگزار شود.

۲۸ بهمن ماه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا