Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7214 ۱۳۹۷/۱۱/۲۲   ۱۴:۰۸:۴۶

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛
برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در آذربایجان غربی

 

جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با شعار «افتخار به گذشته-امید به آینده» و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان آذربایجان غربی در مسیرهای تعیین شده از سوی ستاد دهه فجر استان برگزار شد.

به گزارش نای قلم، هر ساله مسئولان همدل با مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی را در کنار یکدیگر جشن می‌گیرند.

امروز نیز همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اقشار مختلف آذربایجان غربی در ۱۷ شهرستان استان با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه ضمن تجدید بیعت با آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام راحل فریاد عزت و اقتدار سر دادند.

جمعی از راهپیمایان 22 بهمن در شهر ارومیه پرچم بزرگ  400 متری جمهوری اسلامی ایران را با خود حمل کردند و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: آمریکایی ها طی 20 سال گذشته سنگر به سنگر از ایران اسلامی در منطقه شکست خورده اند و این امر عامل اصلی فشارهای همه جانبه علیه کشورمان است.

منوچهر متکی در آیین پایانی راهپیمایی 22 بهمن امسال ارومیه که با حضور پرشور مردم برگزار شد، افزود: آمریکایی ها همه تلاش خود را برای جلوگیری از تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی در 40 سال گذشته به کار بسته بودند و وعده های زمانی مختلفی را از ابتدای انقلاب برای پایان کار نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام می کردند که در همه آنها شکست خوردند و چهارمین دهه انقلاب نیز به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه از امروز به پنجمین دهه انقلاب شکوهمند اسلامی قدم می گذاریم، اضافه کرد: این در حالی است که از مدت ها پیش، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با فشارهای مختلف در صدد بودند که جشن های چهل سالگی انقلاب برگزار نشود ولی مردم با قدرت این جشن ها را برگزار کردند و امروز /22 بهمن/ نیز سرآمد این جشن های افتخار آمیز است.

وی با تاکید بر اینکه مردم کار خود را در 40 سال گذشته برای استواری انقلاب اسلامی به خوبی انجام داده اند، بیان کرد: پس از این وظیفه مسوولان در رده های مختلف است که پاسخ درخوری به تلاش مردم بدهند و به وظایف خود در راستای ایجاد رفاه بیشتر در جامعه عمل کنند.

وزیر اسبق امور خارجه یک سال آینده را سالی پر از فشار از سوی دشمنان به کشور ارزیابی کرد و ادامه داد: در مقابل این فشار ما یک گزینه بیشتر نداریم و آن هم مقاومت در مقابل زیاده خواهی های دشمنان به ویژه آمریکا و ایادی آن است.

متکی گفت: با مقاومت در مقابل این زیاده خواهی ها، پیروزی نهایی از آن ملت بزرگ ایران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در عرصه های مختلف خدمات درخشانی را داشته است، افزود: ترویج گفتمان عدالت طلبی، اعتماد به جوانان، ارتقای قدرت بازدارندگی و حفظ سیاست «نه شرقی – نه غربی» و حراست از استقلال کشور به خوبی عمل کرده ایم و حتی شاهد صدور انقلاب و آموزه های آن به کشورهای مختلف دنیا و ملت های آزاده جهان هستیم.

وی اضافه کرد: البته باید در حوزه هایی نظیر حل مشکلات اقتصادی گام های بلندتری برداریم که تشکیل شورای عالی اقتصادی با حضور سران سه قوه و دستور مقام معظم رهبری در این راستا بسیار کارساز است.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه امروز ملت و مسوولان ایران، وحدت و همدلی در مقابل دشمنان است تا از این وضعیت مهم گذر کنیم.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه امروز در 22 بهمن سال 1397 بر قله اقتدار ایران اسلامی ایستاده ایم، ادامه داد: 22 بهمن با محوریت اسلام، نام امام و رهبری و ملت سرافراز ایران در تاریخ به ثبت رسیده و منادی احیای اسلام ناب محمدی (ص) شده است.

متکی با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با یاد، نام و آموزه های امام راحل عجین شده است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با رهبری انقلاب شکوهمند اسلامی، آرمان های نظام های غربی و شرقی در سکولاریزه کردن دنیا و ایجاد نظام های حکمرانی مغایر با آموزه های الهی را به چالش کشید و موجب انحطاط نظام های مدنظر کشورهای شرقی و غربی دنیا شد.

وی گفت: امام راحل، نقش قرآن و آموزه های اسلامی را در زندگی مردم ایران و بسیاری از کشورهای دنیا احیا و با رد اسلام آمریکایی، فهم دقیق از اسلام منطبق با قرآن و سنت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را ارائه کرد.

وی افزود: پیام امام راحل به ملت ایران، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به جهان اسلام، بیداری و به مستضعفان جهان ایستادگی و مقاومت بود.

وی اضافه کرد: قیام برای خدا، خدمت همیشگی به مردم توسط مسوولان، مقابله با اسلام آمریکایی، جلوگیری از اهانت به ساحت مقدس قرآن با فرمان قتل سلمان رشدی، راه اندازی بسیج به عنوان نهادی الهام بخش در دنیای اسلام، واگذاری امور به مردم، تلاش برای وحدت روزافزون دنیای اسلام، توجه به کوخ نشینی به جای کاخ نشینی، جلوگیری از افتادن زمام امور به دست نااهلان و نامحرمان، پشتیبانی از ولی فقیه و ماندن زیر پرچم متعالی لااله الا الله از جمله مهمترین آموزه های امام راحل به ملت بزرگ ایران و ملل آزاده جهان بوده است.

به گزارش ایرنا وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به اینکه راه امام راحل توسط مقام معظم رهبری با قدرت و قوت ادامه یافته است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با همان صلابت و ادبیات انقلابی راه امام خمینی (ره) را ادامه داده اند و این انقلاب را به سمت تعالی به پیش می برند.

متکی گفت: با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، امروز نام ملت ایران بر بلندای مقاومت در جهان می درخشد و در آینده نیز درخشان تر خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا