اخبار
کد خبر : 720 ۱۳۹۴/۰۷/۱۱   

رونمايي از دو محصول قرآنی در آذربايجان غربي

* از کتاب کار روخوانی قرآن کریم با عنوان سبوح و سامانه اینترنتی ساجد رونمایی شد

از دو محصول قرآنی در مراسم پایان دوره آموزشی موسسه دارالحافظین قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش ناي قلم، مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم در مراسم پایان دوره آموزشی ترم تابستان موسسه كه با حضور 464 خانواده قرآنی برگزار شد، با تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم و همچنین عرض تسلیت به جهت فاجعه منا، اظهار كرد: از ابتدای سال اقدام به جذب مربیان قرآنی جدید کردیم و بعد از تبلیغات گسترده موسسه در طول خرداد و ثبت نام از قرآن آموزان و برگزاری جلسات مشاوره قبل از ثبت نام قطعی خانواده‌ها، از ابتدای تیرماه کلاس‌های قرآنی موسسه به تعداد 42 کلاس مختلف در دو رده خواهران و برادران با بهره گیری از 17 مربی، آغاز شد.

وي با اشاره به شرکت بیش از 460 نفر قرآن آموزان در این دوره‌ها گفت: بهره گیری از اساتید مجرب، استفاده از لابراتوار تخصصی حفظ، کلاس‌های هوشمند، محیطی مناسب، بسته های آموزشی تولید موسسه، برگزاری جلسات اولیا و مربیان، اردوهایی تربیتی و تفریحی و بسیاری برنامه‌ها و امکانات دیگر در این دوره استفاده شد.

مدیر عامل موسسه در پایان با اشاره به این نکته که آزمون پایان دوره این کلاس‌ها نیز هفته گذشته به صورت جامع در فرهنگ سرای قرآن و عترت، برگزار شد، گفت: گواهینامه‌های نفراتی که نمره قبولی کسب كرده‌اند در انتهای این مراسم تحویل داده مي‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در اين مراسم گفت: از ابتدای خلق، انسان‌ها نیاز به راهنما داشته و حضرت آدم (ع) اولین راهنما انسان‌ها بود و در روز قیامت زمین بدون حجت خالی نخواهد شد، در روز عید غدیر خم، حضرت رسول اکرم (ع)، حضرت علی (ع) را جانشین خود انتخاب كرد تا بعد از وجود حضرت پیامبر (ص)، زمین بدون حجت باقی نماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خلیل پور افزود: در جامعه ما خیلی کار خیر انجام می‌دهند و با موضوعات مختلف وقف می‌کنند ولی متأسفانه به وقف در مباحث قرآنی کم‌تر توجه شده است و امیدوارم خیران ما و همچنین خانواده‌های قرآنی بر خود وظیفه بدانند در این مسئله مهم و در راستاي ترویج فعالیت‌های قرآنی نیز وقف كنند.

در ادامه مراسم از سامانه اینترنتی ساجد (سیستم آموزش جامع دارالحافظین قرآن کریم) رونمایی شد.

مسئول انفورماتیک موسسه و همچنین مدیر این پروژه در خصوص خصوصیت‌های این سیستم گفت: سامانه آموزشي جامع دارالحافظين (ساجد) يك نرم افزار مبتني بر وب جهت مديريت آموزش موسسه محسوب مي‌شود. تمام عملیات‌های آموزشي در اين سيستم فراهم شده تا كارشناسان، مربيان و قرآن آموزان به راحتي هر چه تمام‌تر امورات آموزشي خود را انجام دهند.

مهندس میر معروف، افزود: اين سيستم كاملا مطابق با يك سيستم آموزشي قرآني و با استفاده از asp.net 4 و ajax طراحي شده است.

از کتاب کار روخوانی قرآن کریم با عنوان سبوح و سامانه اینترنتی ساجد رونمایی شد.

این کتاب کار که تمامی 540 مثال آن به خط عثمان طه بوده، جهت آموزش در دوره های روخوانی قرآنی، توسط اساتید گروه آموزشی موسسه دارالحافظین قرآن کریم و به سرپرستی مهدی کاتب تالیف شده است.

در انتهای این مراسم نیز از نفرات برتر مسابقات قرآنی ضیافت نور و همچنین چند تن از خادمان قرآن و اهل بیت (ع) و حامیان جشنواره زیر سایه خورشید تجلیل شد.

اجرای سرودی در وصف مقام معظم رهبری مدظله العالی توسط خواننده ارزشی استان، رضا مختاری، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهاي پيام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا