اخبار
کد خبر : 7196 ۱۳۹۷/۱۱/۱۶   ۲۲:۰۹:۲۹

مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی:
310 واحد در استان عضو مرکز هشدار الکترونیک هستند

 

یکی از جرائم شایع که امروزه به شدت امنیت عمومی را به مخاطره انداخته و به آرامش روحی و سلامت افراد جامعه آسیب وارد می کند، سرقت از اشخاص، اماکن تجاری، اداری، منازل، وسایط نقلیه و ... است.

به گزارش نای قلم، متأسفانه موضوع سرقت معضلی است که تقریبا در اغلب جوامع دیده می شود و این جرم در گذشته های دور نیز وجود داشته و به روش های گوناگون صورت می گرفته است و بی تردید یکی از با سابقه ترین جرائم است که در طول سالیان متمادی دستخوش تحولات و تغییرات زیادی قرار گرفته و شگردها و شکل انجام آن در زمان های متفاوت و در مکان های مختلف تغییر کرده است.

گذشت زمان بر این پدیده نیز اثر گذاشته و تحولاتی در آن به وجود آورده، لذا نحوه انجام سرقت، وسایل و ابزار مورد استفاده نوع اموال و اشیا، مسروقه، همچنین سبک سرقت سارقان از هر نظر تغییر کرده است.

امروزه اغلب سرقت ها با برنامه ریزی دقیق و با بهره وری از امکانات فنی پیشرفته انجام می شود و سارقان از آخرین تکنولوژی موجود در جهت مقاصد خود سود می برند.

به همین لحاظ مقابله و برخورد با این معضل اجتماعی نیز متناسب با اقدامات سارقان متحول شده و به صورتی علمی و حساب شده در آمده است.

با توجه به توافقات صورت گرفته بین مرکز هشدار الکترونیک (مها) و پلیس، این مرکز در حال حاضر هشدارهای سرقت را از اماکن تحت پوشش خود دریافت می کند و پس از پالایش هشدارها، وقوع رخداد سرقت های واقعی را در کمترین زمان به نزدیک ترین واحد گشتی جهت حضور در محل حادثه اطلاع رسانی می کند.

به گفته مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی، مها قابلیت اتصال به مراکز دیگر نظیر آتش نشانی، اورژانس و سایر مراکز خدماتی را نیز داراست که در آینده ای نزدیک این خدمات نیز به مشترکان ارائه می شود.

این سیستم ضمن بالا بردن ضریب امنیتی اصناف و بانک ها سبب حضور سریع نزدیکترین واحد گشتی را به محل فراهم می کند تا سارقان مجال فرار را نداشته و از نظر بعد روانی نیز تضمین کننده احساس امنیت در بین شهروندان خواهد شد.

مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی گفت: تا کنون 310 واحد در استان عضو این سامانه شده‌اند.

محمود وکیلی در نشست خبری اظهار داشت: از میان 310 مشترک 100 صراف و زرگر، 110 منزل و ویلا و 100 شرکت و موسسه از خدمات این سیستم بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه از سال 96 که مرکز هشدار الکترونیک راه اندازی شده به هیچ عنوان از مشترکان این سامانه سرقت نشده است، افزود: تا کنون ۲۷۵ مورد مردم از طریق سیستم هشدار الکترونیک درخواست کمک کردند.

مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی ادامه داد: مرکز مها برای هزینه آبونمان این سیستم سالانه 240 هزار تومان برای منازل و 360 هزار تومان برای مغازه ها دریافت می شود.

وکیلی خاطرنشان کرد: مرکز هشدار الکترونیک (مها) نقشی موثر در ایجاد امنیت و پیشگیری از وقوع سرقت از واحدهای صنفی خصوصا طلافروشی ها، صرافی ها و مراکز تجاری دارد.

مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی اضافه کرد: عملکرد این مرکز به گونه‌ای است که با حضور سارق، بلافاصله هشدار الکترونیکی به نزدیک ترین واحد گشت انتظامی مستقر در محل اعلام شده و پلیس می‌تواند در کمترین زمان ممکن در محل وقوع سرقت حضور یابد.

وکیلی با دعوت از شهروندان برای اشتراک با مرکز هشدارهای الکترونیک پلیس پایتخت، تصریح کرد: مالکان واحدهای صنفی و شهروندان به منظور بهره برداری هرچه بیشتر از خدمات انتظامی با عضویت در این مرکز، می توانند امکان وقوع هرگونه سرقت و دستبرد به محل سکونت و واحد صنفی خود را کاهش دهند.

به گفته وی تسریع در ارائه خدمات انتظامی به شهروندان، جلوگیری از اتلاف وقت و پایش و کنترل اماکن حساس از جمله اهداف این سامانه است که امیدواریم به زودی این سامانه در تمام مراکز مهم و حتی مراکز شخصی نصب و مردم از مزایای آن سود ببرند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا