اخبار
کد خبر : 7195 ۱۳۹۷/۱۱/۱۶   ۲۲:۰۷:۵۳

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
ساماندهی بازار گوشت استان در اولویت است

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ساماندهی بازار گوشت استان به ویژه گوشت مرغ در اولویت است و تامین و افزایش ذخیره نهاده ها برای واحدهای مرغداری جزو اقدامات در دست اجرا به این منظور به شمار می رود.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در جلسه ساماندهی بازار گوشت افزود: ساماندهی تامین و توزیع کالاهای یارانه ای بخش کشاورزی استان به منظور ایجاد تعادل در بازار باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک سری از کالاهای اساسی بخش کشاورزی با ارز یارانه ای تامین می شود لازم است تدابیری اندیشیده شود تا این محصولات به قیمت واقعی به دست مصرف کنندگان در شهرها و روستاها برسد و جلوی هرگونه سوء استفاده گرفته شود.

جلیلی یادآور شد: ارزهای تخصیص داده شده به بحث تامین نهاده های دامی باید به درستی کنترل و هزینه شود و همه مسئولان ذیربط در این زمینه باید دست در دست هم داده و تلاش کنند زنجیره تولید، توریع و مصرف به درستی شکل گیرد.

این مسئول تاکید کرد: طبق آمار موجود از رصد و پایش توزیع کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی ، تا کنون  28 هزار و 484 تن نهاده دامی توسط واحدهای مرغداری استان با ارز دولتی خریداری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر ضرورت توسعه دامداری های بزرگ مقیاس و صنعتی تاکید کرد: به منظور کاهش وابستگی به کشورهای خارجی برای تامین نهاده های دامی، کشاورزان کشت محصولات کم آب بر از قبیل ذرت، سویا و جو را به جای کشت محصولات پر آب بر جایگزین کنند و توسعه دهند .

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از توزیع سه هزار و 177 تن گوشت قرمز و مرغ منجمد در استان در راستای تنظیم بازار قیمت این محصولات از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

احمد دهقان با بیان این مطلب اظهار کرد: از این میزان اقلام پروتینی توزیع شده از ابتدای سال جاری تا کنون در حدود یک هزار و 779 هزار تن گوشت مرغ منجمد، یک هزار و 366 تن گوشت قرمز منجمد و 32 تن گوشت قرمز منجمد گوسفندی است.

به گفته وی در مجموع 151 تن گوشت گرم گوسفندی وارداتی نیز در سطح فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف استان توزیع شده است .

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: گوشت قرمز و مرغ تازه و منجمد به اندازه کافی وجود دارد و هیچگونه کمبودی در این زمینه نداریم و به هر میزان که نیاز باشد تامین و به بازار عرضه و توزیع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تا کنون 327 تن شکر و یک هزار و 860 تن برنج در قالب طرح تنظیم بازار در سطح فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف استان توزیع شده است و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا