اخبار
کد خبر : 7184 ۱۳۹۷/۱۱/۱۴   ۱۰:۲۹:۴۲

استاندار آذربایجان غربی:
آذربایجان غربی به 6 هزار کلاس درس نیاز دارد

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: ارتقای سرانه آموزشی از مهمترین اولویت های استان است و در حال حاضر استان به شش هزار کلاس درس نیاز دارد.

به گزارش نای قلم، محمد مهدی شهریاری در آیین افتتاح 48 طرح آموزشی و ورزشی آذربایجان غربی، اظهار داشت: توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش، ارتقای سرانه آموزشی و ورزشی و همچنین توسعه فضاهای آموزشی مورد نیاز کودکان و دانش آموزان استثنایی از مهمترین اولویت های استان است و دولت بر اساس قانون اساسی، وظیفه دارد امکانات تحصیل و آموزش را در کشور فراهم کند.

وی افزود: در این راستا امروز 245 طرح آموزشی و ورزشی در قالب 245 کلاس درس و 2 باب سالن ورزشی در سطح استان به بهره برداری می رسد، ساخت 7 مدرسه استثنایی نیز در استان جزو مصوبات سفر رییس جمهور است که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: امروز در بسیاری از زیرساخت ها از جمله زیرساخت های آموزشی در کشور مشکل داریم که دولت در تلاش است با برنامه ریزی های مدون و با تخصیص اعتبارات کافی، عقب ماندگی های کشور بویژه در بخش آموزش و پرورش را جبران کند.

شهریاری در رابطه با کمبود کلاس های درس در استان نیز گفت: در حال حاضر شش هزار کلاس درس در استان مورد نیاز است و حدود شش الی هفت هزار کلاس هم نیاز به نوسازی دارند که در تلاش هستیم با جذب به موقع اعتبارات، عملیات ساخت و بازسازی این کلاس ها در کمترین زمان ممکن در سطح استان اجرایی شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته تا مهر ماه سال آینده نیز 700 کلاس درس در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است در این مراسم، استاندار آذربایجان غربی از طریق ویدیو کنفرانس با فرمانداران، دستور افتتاح 48 طرح آموزشی و ورزشی در قالب 245 کلاس درس و 2 باب سالن ورزشی در استان را صادر نمود.

برای اجرای این طرح ها، 370 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از آن ها، 31 هزار مترمربع به فضای آموزشی استان افزوده شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا