اخبار
کد خبر : 7182 ۱۳۹۷/۱۱/۱۳   ۲۲:۳۶:۳۴

کارشناس مسوول دهان و دندان ارومیه:
اجرای طرح "دهان و دندان عاری از پوسیدگی" برای دانش‌آموزان پایه ششم

 

کارشناس مسوول دهان و دندان ارومیه گفت: طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش‌آموزان پایه ششم در ارومیه و حومه در حال اجراست.

به گزارش نای قلم، سیمین نورانی زنوز در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: این طرح شامل ترمیم دندان، کشیدن دندان، جرم‌گیری، فیشورسیلانت، پالپوتومی و درمان پالپ زنده است که برای 16 هزار نفر از دانش‌آموز مقطع ششم ابتدایی شهرستان ارومیه اجرا می شود.

وی افزود: قبل از اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی، طرح وارنیش فلورایدتراپی که مطمئن‌ترین و موثرترین راه برای کاهش پوسیدگی است اجرا و دانش آموزان مشکل دار شناسایی و به مراکز تعیین شده معرفی می شوند.

نورانی اضافه کرد: این طرح در شهر ارومیه در مراکز خدمات جامع سلامت ولایت، نیکخواه، استاد شهریار و صحیه و در 21 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در حال اجراست.

کارشناس مسوول دهان و دندان ارومیه تصریح کرد: در حاشیه شهر ارومیه نیز کلینیک های سیار دندانپزشکی خدمات ارائه می دهند.

به گفته وی هزینه های دریافتی براساس تعرفه های دولتی است.

نورانی تعداد دانش آموزان فاقد مشکل را یک هزار و 721 مورد اعلام و تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 363 خدمت ترمیمی، 471 خدمت در بخش کشیدن دندان، 100 خدمت در بخش جرم گیری، یک هزار و 940 خدمت در بخش فیشورسیلانت، 14 خدمت در بخش پالپوتومی و 38 خدمت در بخش پالپ زنده ارائه شده است.

کارشناس مسوول دهان و دندان ارومیه شاخص پوسیدگی دندان های دایمی در سن 12 سالگی را 3.31 و در دندان های شیری در کودکان شش ساله را 7.10 اعلام و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح شاخص پوسیدگی کاهش یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا