اخبار
کد خبر : 7181 ۱۳۹۷/۱۱/۱۳   ۲۲:۳۶:۳۴

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی:
قیمت درج شده روی داروها ملاک نیست

 

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: قیمت عرضه شده در داروخانه ها منطبق با قیمت‌های مصوب و ابلاغی از سوی وزارتخانه است.

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در گفتگویی اظهار داشت: یکی از مسایلی که در خرید و فروش محصولات مورد اهمیت واقع می شود قیمت درج شده روی محصول است که خریدار منطبق با آن خرید خود را انجام می دهد.

وی افزود: قیمت روی جعبه به خریدار اطمینان می دهد که کالا را گران تر از حد متعارف خریداری نکرده اما متاسفانه در حال حاضر شاهدیم که قیمت موجود بر روی داروهایی که در داروخانه عرضه می شود با قیمت روی محصول متفاوت بوده و خریدار را به این نتیجه می‌رساند که محصول را گرانتر از حد متعارف خریداری کرده است.

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی اضافه کرد: در چند روز اخیر تماس های متعددی با مرکز اطلاع رسانی 190 از سوی مردم در خصوص تفاوت هایی که در قیمت درج شده بر روی داروها و قیمتی که داروخانه به مردم عرضه می دارد شده است که در این راستا بر آن شدیم این موضوع را برای مردم شفاف سازی کنیم.

غفارزاده گفت: قيمت‌گذاري دارو توسط كميسيون قانوني قيمت‌گذاري دارويي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صورت مي‌گيرد و قيمت سه‌گانه دارو شامل بهاي مصرف‌كننده، بهاي فروش به داروخانه‌ها و بهاي فروش به پخش تعيين شده و به سازمان‌هاي بيمه‌گر، شركت‌هاي توزيع‌كننده و داروخانه‌هاي سراسر كشور جهت اجرا ابلاغ مي‌شود.

وی گفت: داروخانه ها، داروها را براساس آخرین قیمتی که سامانه مرکزی وزارتخانه اعلام می کند به مشتریان عرضه می کند؛ لذا قیمت روی داروها و قیمت خرید دارو برای داروخانه ملاک فروش دارو به شمار نمی رود.

به گفته معاون غذا و داروی آذربایجان غربی همچنین بر اساس آخرین استعلام ازاداره کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو مبنای قیمت عرضه اقلام دارویی در داروخانه ها، قیمت های درج شده در سایت سازمان غذا و دارو است.

معاون غذا و داروی استان آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف و یا داشتن هر گونه سوال دارویی با سامانه 190 مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی استان در میان بگذارند و موضوع در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا