اخبار
کد خبر : 7174 ۱۳۹۷/۱۱/۱۲   ۲۲:۲۳:۱۵

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد
ضرورت مطالعات مکان یابی اسکان اضطراری در شهرهای استان

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی بر مطالعات مکان یابی اسکان اضطراری در شهرهای استان، تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، پیمان آرامون در گفتگویی اظهار داشت: با توجه به گذشت زمان از آغاز این مطالعات و برخی تغییرات کالبدی در شهرها بازنگری این مطالعات ضروری است که این موضوع باید در کمیته های زیرمجموعه شورای مدیریت بحران استان بدقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین بر آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه طبیعی در استان تاکید کرد.

آرامون با اشاره به ضرورت آمادگی دستگاه های عضو این شورا برای مواجه با حوادث طبیعی احتمالی در استان، گفت: تجهیز و آموزش نیروهای امدادی و استفاده از امکانات نوین در امر اطلاع رسانی و امداد و نجات از اولویت های مهم در عرصه مدیریت بحران است که در این رابطه نیز برنامه ریزی های لازم برای افزایش آمادگی و توانایی انجام ماموریت ها در استان انجام شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود بر هوشمندسازی و استفاده از ظرفیت های شبکه های مجازی و مدیریت آمار و اطلاعات در زمان وقوع حوادث، مدیریت حمل و نقل و ترافیک در شریان های اصلی و بویژه در بافت های مرکزی شهرها و اطراف مراکز حیاتی، مدیریت تامین و توزیع سوخت، آماده سازی امکان اسکان اضطراری و سرویس های بهداشتی را از جمله موارد مهم در موضوع مدیریت بحران دانست و برآماده سازی طرح ها و سناریوهای مختلف در این رابطه تاکید کرد.

آرامون در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد اعضای شورای مدیریت بحران استان در اقدام به موقع و امدادرسانی به حادثه دیدگان در حوادث طبیعی روی داده در سال جاری، اظهار داشت: به منظور افزایش حمایت های مالی از حادثه دیدگان در مناطق روستایی امسال با دستور مقام عالی استان بیمه اماکن روستایی در دستور کار قرار گرفت که در این طرح 130 هزار خانوار روستایی تحت پوشش قرار گرفت.

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در ده ماهه گذشته از سال جاری بر اثر وقوع حوادث طبیعی بیش از 950 میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف زیربنایی کشاورزی وارد شده است که از این میزان 890 میلیارد تومان معادل 90 درصد خسارت ها در بخش کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال براثر حوادث طبیعی متاسفانه 11 نفر جان باخته اند، افزود: زلزله، سیل، رانش، صاعقه و خشکسالی بیشتر حوادث طبیعی است که سالانه خسارت های جانی و مالی را در حوزه های مختلف شهری و روستایی استان وارد می کند.

در ادامه این جلسه روسای کمیته های عضو شورای مدیریت بحران استان گزارش از اقدامات انجام گرفته در حوادث طبیعی در 10 ماهه گذشته و طرح زمستانی امسال ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا