Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7169 ۱۳۹۷/۱۱/۰۹   ۲۱:۴۱:۳۳

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس تاکید کرد
ضرورت واکاوی فرمول پزشک‌ستیزی کنونی

 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: باید حرفه پزشکی هم به لحاظ معنوی و هم تاثیرگذاری در حوزه سلامت عمومی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و فرمول پزشک‌ستیزی موجود را واکاوی کرد تا مشخص شود چه اهدافی در پشت صحنه این اظهارنظرها دنبال می‌شود.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفتگویی اظهار داشت: دولت در حوزه ارائه خدمات بهداشت و درمان دچار تنبلی و روزمرگی شده است.

وی افزود: برخی با پرداختن به مباحث مالی پزشکان بر مشکلات اساسی موجود در جامعه سرپوش می‌گذارند.

هاشمی تصریح کرد: گاه برخی در بین جمعیت پزشکان هم مرتکب خطا می‌شوند، اما سازمان نظام پزشکی دارای بخش انتظامی و مقرراتی است که با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کند و هیچ تبعیضی هم در این مسیر قائل نمی‌شود، چرا که افرادی که در این زمینه قضاوت می‌کنند، لباس سفید پزشکی بر تن دارند و در این حوزه ریش سفید محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: اگر امروز دولت منابع مالی کافی برای تامین دارو و تزریق اعتبارات به بیمه‌ها ندارد، تقصیر پزشکان نیست، بنابراین باید در این حوزه پول خرج کند و ریسک‌پذیر باشد، از سوی دیگر دولت نباید بدون پیش‌بینی منابع مالی لازم، طرح تحول سلامت را اجرا می‌کرد که نتیجه این شود در چنین شرایطی تقصیر وجود مشکلات را یک روز به گردن پزشکان و روز دیگر به گردن داروخانه‌ها بیندازد.

هاشمی با تاکید بر اینکه ما هم ضرورت نظارت دقیق بر روند فعالیت در حوزه سلامت را قبول داریم، اظهار کرد: 20 سال گذشته میزان متوسط نگارش نسخه توسط پزشکان به طور سالانه از سوی سازمان تامین اجتماعی و سایر نهادهای مربوطه بررسی می‌شد و به صورت محرمانه به پزشکان اعلام می‌کردند که در یک برهه زمانی متوسط هر نسخه بیش از 3 بود، اما در شرایط کنونی این عدد کاهش یافته که اتفاق خوبی است.

وی بیان کرد: البته می‌توان نواقص را از طریق آموزش ضمن خدمت و نظارت دقیق رفع کرد، اما اینکه برخی خود را در حوزه مباحث مالی پزشکان تکلیف‌مدار کرده‌اند که به این موضوع بپردازند، مسموع و قابل‌استناد نیست.

هاشمی عنوان کرد: رئیس جمهور بجای بیان این گونه انتقادات به سازمان برنامه و بودجه تذکر دهد که منابع مالی لازم برای اجرای طرح تحول سلامت را به موقع تامین کند و در اولویت اول خود قرار دهد، چرا که وی در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از محل اجرای همین طرح رای آورد، بنابراین نباید در حق جامعه پزشکی جفا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: پزشکان هم همچون سایر خوشه‌های جمعیتی با مشکلاتی مواجه هستند، ضمن اینکه تمام پزشکان از ارتکاب تخلف مبرا نیستند، اما نباید مسئولان اجرایی تا این اندازه روی آن تمرکز کنند و آن را به تمام پزشکان تعمیم دهند و از این طریق بر وجود مشکلات اساسی در جامعه سرپوش بگذارند.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: واقعیت این است که دولت در حوزه اجرای طرح تحول سلامت و ارائه خدمات بهداشت و درمان دچار تنبلی و روزمرگی شده است و این در حالی است که نباید در انجام وظیفه ذاتی که در این حوزه برعهده دارد، محاسبات ریالی داشته باشد، چرا که باید پول خرج کند تا به مردم سلامت هدیه دهد و چنانچه پولی برای تحقق این مهم ندارد یا بیمه‌ها به حرف مسئولان اجرایی گوش نمی‌دهند، تقصیر پزشکان نیست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا