اخبار
کد خبر : 7160 ۱۳۹۷/۱۱/۰۸   ۲۰:۵۱:۵۵

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه:
هفت کرسی آزاداندیشی برگزار شده است

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: هفت کرسی آزاداندیشی از مهرماه امسال تاکنون برگزار شده است.

به گزارش نای قلم، سیدکاظم یکانی در نشست خبری اظهار داشت: کرسی آزاداندیشی در کلاس‌های معارف اسلامی برگزار می شود.

وی گفت: این کرسی ها در سطح کلاس باعث مطرح شدن نظرات دانشجویات در مباحث مربوط به درس است و دانشجویان نظرات موافق و مخالف را می‌شنوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در کلاس‌های درس را یکی از مهم‌ترین فرصت و ظرفیت استادان معارف بیان کرد و گفت: استادان معارف با تقسیم بندی زمان بخشی از کلاس را با توجه به سرفصل‌های درس به کرسی آزاداندیشی بپردازندتا فکر دانشجویان رشد و بارور شود.

یکانی با اشاره به برنامه‌های این واحد دانشگاهی در دهه فجر، تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مسابقات ورزشی، مسابقات دانشجویی، میزگردهای آزاداندیشی جایگاه انقلاب اسلامی، همایش امامین انقلاب اسلامی با حضور مسولان استانی و اساتید دانشگاه آزاد استان از جمله مهم‌ترین برنامه های دانشگاه آزاد استان در راستای گرامی داشت دهه فجر امسال است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با تصمیم هیئت امنا و موافقت دبیرخانه مرکزی دانشگاه، تخفیف‌‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی نظام مند شده است به طوری که این تخفیف‌ها شامل چهره‌های قرآنی، خانواده‌های جانبازان و ایثارگران، اقشار کم‌درآمد و تخفیف انصراف تا سقف ۵۰ درصد می‌شود.

به گفته یکانی، در این روش، فضا برای ورود افراد کم‌درآمد و محروم به چرخه آموزشی باز می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه افزود: از سال تحصیلی جاری نیز تخفیفات تا سقف 15 درصد برای خانواده های رزمنده و ایثارگران اعمال شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه اردوهای راهیان نور نیز تحولات اساسی در سطح دانشگاه های آزاد استان صورت گرفته است و در سال جاری 15 کاروان دانشجویی و اساتید به بازدید از مناطق عملیاتی کشور می پردازند که نسبت به یک سال و نیم گذشته افزایش 150 درصدی داشته است.

به گفته این مقام مسوول در سال‌های گذشته تعداد شش اتوبوس به مناطق عملیاتی و اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شد اما این تعداد در سال گذشته به ۱۲ مورد افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری از این تعداد نیز بیشتر شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان‌نور در دو قالب دانشجویان و استادان اعزام می‌شوند و خوشبختانه استقبال بی‌نظیری در این زمینه رخ داده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا