اخبار
کد خبر : 7159 ۱۳۹۷/۱۱/۰۸   ۲۰:۵۱:۵۵

معاون دانشگاه آزاد ارومیه تاکید کرد
کیفی‌سازی آموزشی با توانمندسازی اساتید

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: کیفی‌سازی آموزشی در دانشگاه با توانمندسازی اساتید صورت می‌گیرد.

به گزارش نای قلم، جعفر نجف‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی و در حوزه‌های مختلف به دنبال کیفی‌سازی هستیم و با تلاش و کوشش در مسیر گسترش و پیشبرد اهداف این دانشگاه عظیم اسلامی گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به آزمون جامع دکتری، افزود: با توجه به کیفی‌سازی امر آموزش، شرط جدیدی برای تدریس استادان حق‌التدریس در واحدهای جامع و مرکز استان مطرح شده و ضروری است استادان آزمون جامع دکتری را گذرانده باشند که این موضوع یکی از تحولات مهم کیفی است که با مشارکت تمامی روسا و معاونان آموزشی و اساتید صاحب نظر واحدهای دانشگاهی به اجرا گذاشته شد و قطع یقین اثرات آن در ارتقای موقعیت دانش آموختگان دانشگاه مطرح خواهد بود.

نجف پور در ادامه سخنان خود به تدریس 193 هیئت علمی و بیش از 300 نفر اساتید مدعو حق التدریس در گروه های آموزشی دانشگاه آزاد واحد ارومیه اشاره و اظهار کرد: براساس سیاست های ابلاغی ریاست جدید دانشگاه در راستای کیفی سازی، تمامی اساتید حق التدریس دانشگاه های آزاد کشور با رتبه علمی جامع برای تدریس در مقطع کارشناسی باید آزمون جامع دکتری خود را گذرانده باشند و در مقاطع بالاتر نیز صرفا اساتید دارای مدرک دکتری حق تدریس دارند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، آموزش عالی را از مهم‌ترین ارکان جوامع رو به رشد عنوان و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با فعالیت ارزنده خود سهم بسزایی در این زمینه داشته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد عدالت محور همواره سعی در فراهم سازی زیرسخت های تحصیل در مقاطع عالی را برای جامعه داشته است به طوری که براساس آخرین رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها، دانشگاه آزاد برای اولین بار در سطح دانشگاه های کشور رتبه نخست را بالاتر از دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های بزرگ کشور کسب کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد ارومیه یادآوری کرد: در شرایط حاضر ۱۳ هزار دانشجو در ۴۲ رشته مقطع کارشناسی، ۵۰ رشته کارشناسی ارشد و ۱۵ رشته دکتری تخصصی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تنوع رشته‌های آموزشی در این دانشگاه بسیار گسترده است و همواره به دنبال اخذ مجوز برای رشته‌های به‌روز و کاربردی هستیم، اضافه کرد: در دو رشته جدید مدیریت دولتی مالی و مدیریت دولتی نیز از بهمن ماه امسال جذب دانشجو صورت می گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد ارومیه توسعه رشته ها را از جمله اهداف دانشگاه آزاد عنوان و تصریح کرد: توسعه رشته ها باعث جلوگیری از مهاجرت دانشجوایان به استان های دیگر و حتی کشورهای همسایه جهت تحصیل می شود.

نجف پور با تاکید بر اینکه مدرک ارائه شده توسط دانشگاه آزاد قابلیت ترجمه و پذیرش در تمام دانشگاه های دنیا را دارد، افزود: این در حالی است که بسیاری از مراکز آموزش عالی که خود را دانشگاه معرفی می‌کنند در حد دانشگاه و کالج نیستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه پنج دانشکده مصوب فنی و مهندسی، علوم‌پایه، پرستاری و مامایی، دامپزشکی و علوم انسانی با بیش از ۶۰ آزمایشگاه و آتلیه مجهز دارد که قابل رقابت با دانشگاه‌های معتبر کشور است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بیان کرد: در نیم سال دوم تحصیلی ۹۸-۹۷ اجازه جذب دانشجو در ۴۲ رشته کارشناسی ناپیوسته و پیوسته به این واحد داده شده است.

به گفته وی ثبت نام دانشجو بصورت پذیرش بدون کنکور آغاز شده است که متقضیان برای مقطع کارشناسی پیوسته تا 10 بهمن و مقطع کارشناسی ناپیوسته تا 18 بهمن مهلت ثبت نام دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا