Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7139 ۱۳۹۷/۱۱/۰۲   ۲۳:۲۹:۰۰

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:
حماسه دوم بهمن باید نسل به نسل منتقل شود و ماندگار بماند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پیامی آورده است: حماسه دوم بهمن ماه، این روز بزرگ حماسه‌ساز، نسل به نسل باید به آیندگان منتقل شود و ماندگار بماند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی به مناسبت سالروز حماسه 2 بهمن 57 و سرآغاز قیام مسلحانه مردم انقلابی ارومیه علیه رژیم منحوس پهلوی، پیامی صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ ملّت‌ها روزهایی دارد که نقاط عطف آنها محسوب می‌شود، نقاط عطف تاریخی آن‌چنان در تار و پود جامعه تنیده و ‌آن‌چنان در تغییرات بنیادین جوامع تأثیر گذار هستند که هیچ گاه فراموش نمی‌شوند.

اکنون که در بهار چهل سالگی انقلاب شکوهمند مردم ایران علیه ظلم و طاغوت قرار گرفته‌ایم طلیعه قیام‌ها وحماسه‌های مردم انقلابی ایران بیش از پیش نمایان‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

در تقویم انقلاب‌، حماسه مقاومت مسلحانه مردم قهرمان ارومیه در 2 بهمن سال 1357 برگ زرینی شد برای تکریم و تمجید قهرمانانی که در این روز به پا خاسته و علیه ظلم و بیداد، فریاد عدالت خواهی و آزادی سرکشیدند.

دوم بهمن 57 روز مقاومت مسلحانه برای دفاع از حریم مسجد اعظم، خانه خدا، خانه مردمان حق پرست، یگانه سنگر، تنها امید، پایگاه یاران انقلاب در روزهای سخت مبارزه ، مظهر و نماد مقاومت مظلومانه یک ملّت در برابر فزون طلبی غاصبان حکومت و دیکتاتورهای تا بن دندان مسلح بود.

این روز، روز نزول نصرت الهی و به ثمر نشستن وعده الهی «اِنْ تَنْصُر الله ینصُرکُمْ » بود تا مردم ارومیه با هدایت‌های روحانیت مبارز و انقلابی که در رأس آن مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی (ره) حضور داشت، به پا خیزند و در 22 بهمن درخت نوپای انقلاب را به ثمر نشانند.

اکنون که در سالروز این روز شکوهمند هستیم یاد و نام شهیدانی که در این راه با نثار خون خود باعث سربلندی و اعتلای انقلاب اسلامی شده‌اند را گرامی می‌داریم و امیدواریم این روز بزرگ حماسه‌ساز، نسل به نسل به آیندگان منتقل شده و ماندگار بماند.

سید مهدی قریشی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا