اخبار
کد خبر : 7131 ۱۳۹۷/۱۱/۰۱   ۲۱:۲۶:۱۲

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد
آغاز طرح نظارتی نوروز در استان

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طرح نظارتی نوروز امسال در آذربایجان‌غربی از اول بهمن ماه آغاز شده است و تا 15 فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

به گزارش نای قلم، علیرضا محمودی در گفتگویی با اشاره به دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات الویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه است.

وی تصریح کرد: همچنین ایجاد زمینه مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در شهرستان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی دنبال می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: زمان اجرای طرح نظارتی نوروز از اول بهمن تا 15 فروردین سال آینده اجرا می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از تخلفات فروش غیر قانونی مکمل های غذائی و داروئی در واحدهای مشاوره دارویی، عطاری ها و سایر واحدهای مرتبط به غیر از داروخانه ها توسط اکیپ مشترک بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه بازرسان معاونت غذا و دارویی مورد بازرسی قرار خواهند گرفت در صورت مشاهده هرگونه تخلف فروش این نوع مکمل ها در واحدهای مذکور برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

محمودی اظهار کرد: در بخش کالایی در طرح نوروز سال 98، عرصه فعالیت در بخش کالایی شامل نان، لبنیات مثل شیر، ماست و پنیر، البسه و پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات، لبنیات، گوشت‌قرمز، گوشت ‌مرغ، ماهی، قند و شکر، روغن‌ نباتی، برنج و نیز میوه مثل سیب و پرتقال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات بخش خدماتی بیان کرد: در این رابطه،عرصه فعالیت در بخش خدماتی شامل شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دفتر فروش آنها، حمل و نقل درون‌شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستورانهای بین راهی، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره‌بار انجام می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: از سوی دیگر هرگونه تغییر قیمت کالا و خدمات تا پایان زمان اجرای طرح نظارتی ممنوع است.

وی با بیان اینکه در این ایام، نظارت ویژه بر تأمین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات به ویژه پرتقال، سیب و طرح تنظیم بازار و میوه‌های پرمصرف انجام می‌شود گفت: علاوه بر آن، نظارت بر مراکز نگهداری کالا مثل سردخانه‌هاو انبارها و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره به منظور پشتوانه ذخیره‌سازی انجام می‌شود.

محمودی در پایان افزود: سامانه 124 بازرسی و نظارت 24 ساعته آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی درخصوص گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، تقلب، عدم درج قیمت و ... است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا