اخبار
کد خبر : 7129 ۱۳۹۷/۱۱/۰۱   ۲۱:۲۶:۱۲

رئیس کمیسیون معادن استان آذربایجان شرقی و غربی متذکر شد؛
راکد ماندن بخش عظیمی از معادن استان‌های آذربایجان شرقی و غربی

 

رئیس کمیسیون معادن استان آذربایجان شرقی و غربی گفت: رکود و عدم فعالیت‌ معادن کشور علاوه بر ضرر و زیان، مشکلات متعددی را نیز برای صنایع پایین دستی ایجاد کرده است، آذربایجان غربی و شرقی جزو استان‌هایی هستند که در این زمینه دچار مشکل شده‌اند.

به گزارش نای قلم، علی جمشیدی در سی‌وسومین کمیسیون معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: به‌دلیل کمبود پرسنل و نیروی متخصص پهنه‌های توسعه یافته توسط ایمیدرو، مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند، بنابراین حضور و نظارت کارشناسان معدنی در این زمینه بسیار مفید خواهد بود و موجبات فعالیت مجدد این پهنه‌های معدنی را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: بالای 745 معدن در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی وجود دارند که به‌دلیل تصمیمات غیرعاقلانه و عوارض گمرکی راکد مانده است.

جمشیدی با بیان اینکه نبود بخش و حوزه فرآوری نیز بر رکود معادن استان دامن زده است، اظهار داشت: در این وضعیت نابسامان، دولت به‌جای پرداخت تسهیلات و مشوق‌های اقتصادی به فعالان معدنی جهت راه‌اندازی واحدهای فرآوری به‌منظور افزایش ارزش افزوده، مشکلات متعددی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

به گفته وی سنگ تزئینی خام می‌تواند به محصول نهایی مورد تقاضای بازارهای هدف تبدیل شود اما  به‌دلیل مصوبات ناهمگون دولتی، فروش و صادرات آن به‌شکل خام راحت‌تر است.

جمشیدی در پایان بیان کرد: حمایت و پرداخت مشوق به بخش خصوصی و واحدهای فعال در حوزه معدنی می‌تواند این صنعت را احیا کند. نبود انگیزه در میان فعالان این حوزه، سبب خواهد شد تا میزان تولیدات معدنی تا حد زیادی کاهش یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا