اخبار
کد خبر : 7128 ۱۳۹۷/۱۱/۰۱   ۲۱:۲۶:۱۲

در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) انجام گرفت؛
دهمین و یازدهمین اهدای عضو در ارومیه

 

فوق تخصص پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: اهدای اعضای دو مرگ مغزی در ارومیه موجب نجات و ادامه زندگی برای چند بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش نای قلم، علی تقی زاده در گفتگوی خبری اظهار داشت: دهمین و یازدهمین اهدای عضو ارومیه در اول بهمن ماه سال جاری با رضایت خانواده های مرحومان یوسف عبدالهی و زهرا اسماعیل لو در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ارومیه به وقوع پیوست.

وی افزود: مرحوم یوسف عبدالهی 53 ساله ساکن شهر ارومیه بوده که براثر ایست قلبی و مرحومه زهرا اسماعیل لو 51 ساله ساکن شهرستان خوی که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بودند در نهایت بعد از تائید مرگ مغزی با رضایت خانواده هایشان عمل خدا پسندانه اهدای عضو صورت گرفت.

تقی زاده اضافه کرد: کلیه های زنده یادان به چهار نفر در ارومیه که سال ها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد و کبد و قلب و نسوج جهت استفاده به تهران و شیراز ارسال شد.

گفتنی است پسر هشت ساله، نوجوان 15 ساله، پسر 27 ساله و دختر 17 ساله مهابادی، بانوی 37 ساله و دختر 27 ساله ارومیه ای و نوجوان 16 ساله خویی از جمله افرادی بودند که طی سال جاری اعضای بدن آنها به بیش از 30 بیمار در کشور اهدا شده است.

اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده، کلیه ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا