Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7120 ۱۳۹۷/۱۰/۲۹   ۲۰:۳۴:۰۴

اخبار فرهنگی آذربایجان غربی؛
ملاک اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در آذربایجان غربی

 

کارشناس امور سینمایی ارشاد آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال سینما انقلاب ارومیه، میزبان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان خواهد بود، گفت: فیلم‌های هر استان، با توجه به وضعیت فرهنگی منطقه انتخاب می‌شوند تا مخاطب‌پسندتر باشند.

به گزارش نای قلم، بابایی در گفتگویی اظهار کرد: سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، امسال نیز همچون سال‌های گذشته در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره سه سال به‌طور مداوم در استانها برگزار شده است، ادامه داد: در مرحله اکران در ارومیه، سینما ایران میزبان این جشنواره بود و در سال دوم نیز سینما آزادی و امسال نیز سینما انقلاب، میزبان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان خواهد بود.

بابایی افزود: طبق برنامه حدود ۱۱ الی ۱۴ فیلم جشنواره برای اکران در ارومیه انتخاب شده و با توجه به وضعیت فرهنگی منطقه، فیلم‌هایی که مطابقت دارند و اینجا مخاطب‌پسند خواهند بود، فرستاده می‌شوند و ۱۲ الی ۲۲ بهمن اکران خواهند شد و تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ بهمن نیز به دلیل شهادت حضرت فاطمه(س) تعطیل بوده و پس از آن اکران ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان استقبال کردند.

* ٢٦٥ مجوز واردات و صادرات محصولات فرهنگی در بازرگان صادر شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ٢٦٥ مورد بازرسی از محصولات و اقلام فرهنگی در دفتر مرزی گمرک بازرگان صورت گرفته و مجوزهای لازم صادر شده است.

حافظ تیموری در گفتگویی اظهار داشت: محصولاتی که از طریق مرز بازرگان وارد یا صادر می شود، بیشتر شامل کتاب، مانکن و لیبل می باشد.

وی در خصوص بازبینی و اعلام نظر در مورد اقلام کشف شده توسط عوامل انتظامی نیز گفت: طی این مدت در مورد هشت پرونده در خصوص کیس و حافظه های جانبی اعلام نظر شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو در ادامه با بیان اینکه در این شهرستان شش چاپخانه دارای مجوز است، افزود: یک چاپخانه سیلک، ٢چاپخانه دیجیتال، ٢چاپخانه افست و یک چاپخانه مجتمع است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال چهار مورد نمایشگاه کتاب، ٢ مورد نمایشگاه کاشه آسیب های مواد مخدر و یک نمایشگاه علوم قرآنی در این شهرستان برگزار شده است.

تیموری بیان کرد: همچنین ٢٥٠ جلد کتاب از ابتدای سال به مدارس و مساجد شهرستان اهداء شده است.

وی برگزاری ٢ مورد عصر شعر، صدور هشت مورد مجوز کنسرت خواننده ملی در سطح شهرستان، برگزاری و اجرای ٢٥ مورد آیین فرهنگی، برگزاری پنج مورد جنگ شادی و کمک به اجرای هفت مورد از برنامه های فرهنگی و هنری سایر ادارات را از جمله برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو و بازرگان عنوان کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا