اخبار
کد خبر : 7094 ۱۳۹۷/۱۰/۲۴   ۲۱:۵۷:۱۸

در راستای تقویت فعالیت های حاکمیتی؛
دبیرخانه گفتگوهای فرهنگی در آذربایجان غربی تشکیل شد

 

اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اقدام به ایجاد دبیرخانه گفتگوهای فرهنگی کرده است .

به گزارش نای قلم، این اقدام در راستای تقویت نقش ها، فعالیت ها و مصوبات حاکمیتی، بالاخص گسترش شبکه تصمیم گیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفته است.

هدف از تشکیل این دبیرخانه استفاده از ظرفیت های فکری صاحب نظران دانشگاهی، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان، صنوف و سازمان های مردم نهاد وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  به منظور شناسایی موانع اشتغال و کارآفرینی حوزه فرهنگ و هنر، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای علمی و عملی در راستای کسب و کارهای این حوزه خواهد بود  .

دستاوردهای مورد انتظار از اجرای این طرح، دستیابی به پیشنهادهای راهبردی مشخص و عملیاتی بر اساس تلاش جمعی گفتگو محور است.

نمایش «ملک جمشید» در ارومیه به روی صحنه می رود

نمایش فولکلور «ملک جمشید» به کارگردانی رسول بانگین در آکادمی تیاتر «اورمیا» به روی صحنه می رود.

به گزارش نای قلم، رسول بانگین کارگردان تئاتر ملک جمشید، در گفتگویی گفت: این نمایش به نویسندگی علی صابر رضایی و کاری از گروه نمایشی "تخته سیاه" با برداشتی آزاد از افسانه قدیمی آذربایجانی با همین نام از ٢٢ الی ٢٨ دی ماه اجرا می شود.

وی افزود: این نمایش روایت شاهزاده ای عادل و درستکار است که پس از مرگ پدرش جانشین او می شود و به تخت پادشاهی تکیه می زند ولی با دسیسه برادرانش که طمع قدرت دارند، به قتل می رسد.

بانگین با بیان اینکه نمایش ملک جمشید با بازی هفت بازیگر و به زبان فارسی اجرا می شود، افزود: این نمایش برگزیده نخستین جشنواره فولکلوریک آذربایجان است که در اواخر بهمن سال جاری برگزار خواهد شد.

انجمن هنرهای نمایشی وابسته به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد؛ ٢١ گروه نمایشی ثبت شده در آذربایجان غربی وجود دارد که از این میان ارومیه با ٦ گروه و خوی با پنج گروه به ترتیب بیشترین گروه های نمایشی را به خود اختصاص داده است.

در سال های اخیر فعالیت پایدار گروه های نمایشی در کنار تلاش برای افزایش امکانات سخت افزاری به اعتلای هنر تئاتر در این منطقه انجامید و اجرای ده ها نمایش در هر سال و راهیابی گروه های نمایشی به جشنواره های مختلف ملی از پویایی تئاتر در این منطقه حکایت دارد.

نمایش «اصلی و کرم» در میاندوآب به روی صحنه رفت

نمایش فولکوریک «اصلی و کرم» به کارگردانی «فریبرز یاریجانی» شب شنبه در تالار مجتمع فرهنگی هنری میاندوآب به روی صحنه رفت.

به گزارش نی قلم، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب، اظهار داشت: «اصلی و کرم» از داستان های معروف آذربایجان است که قصه دل بستن «کرم» به «اصلی» را حکایت می کند.

محمود نیکمرام با بیان اینکه این نمایش با سه ماه کار به مرحله اجرا رسید، افزود: ١٥ بازیگر در این نمایش ایفای نقش دارند که همه آنان از هنرمندان میاندوآبی هستند و بیشتر آنان برای اولین بار بر روی صحنه رفتند.

یاریجانی، کارگردان این نمایش نیز گفت: این نمایشنامه از امشب به مدت سه شب در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه می رود و امید است مردم هنر و فرهنگ دوست این شهرستان از آن دیدن کنند.

فریبرز یاریجانی دانشجوی رشته کارگردانی سینما در تهران است و از سال ١٣٧٥ تئاتر را شروع کرد و کارگردانی نمایش های «خشم و هیاهو»، «تق صیر»، «و دیگر هیچ»، «لطفا بیدار شو دکتر» و ساخت چند فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا