اخبار
کد خبر : 7082 ۱۳۹۷/۱۰/۲۲   ۲۲:۳۲:۰۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:
خوشه فرش در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از راه اندازی خوشه فرش در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، جعفر صادق اسکندری در گفتگویی اظهار داشت: آذربایجان غربی از نظر کیفیت بافت و تولید رتبه سوم کشوری تولید فرش را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: به طور میانگین سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف در آذربایجان غربی تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه ۹۰ درصد از فرش های دستباف آذربایجان غربی به استان های تهران، آذربایجان شرقی، مشهد، اصفهان، قم و شیراز صادر می شوند که در این میان تبریز بزرگترین بازار فروش فرش آذربایجان غربی است.

وی، با اشاره به صادرات فرش تولیدی آذربایجان غربی به خارج از کشور، تاکید کرد: آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، کشورهای حاشیه خلیج فارس، لبنان، ژاپن و روسیه از دیرباز خریدار فرش آذربایجان غربی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، ابراز کرد: بیمه یکی از بزرگترین مشکلات بافندگان فرش است که این مشکل به دلیل کمبود بودجه و یارانه تخصیصی دولت رخ داده است که در این مورد نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

اسکندری، در ادامه از راه اندازی خوشه فرش در آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی این خوشه علاوه بر حل شدن مشکلات مالی این حوزه، صنعت فرش توسعه قابل توجهی خواهد داشت.

وی با اشاره به توانمندی های آذربایجان غربی در زمینه تولیدات فرش، افزود: شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک استان متولی راه اندازی خوشه فرش است که تفاهم نامه های مورد نیاز نیز با مرکز ملی فرش ایران امضا شده است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد تا شاهد تحولات اساسی در این صنعت باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اذعان داشت: اهداف بلند مدتی برای صنعت فرش استان در نظر گرفته شده که راه اندازی خوشه فرش می تواند بزرگترین جهش به سمت این اهداف باشد که باید در مورد مزایای عضویت در این خوشه به تولیدکنندگان فرش اطلاعات کافی داده شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا