اخبار
کد خبر : 708 ۱۳۹۴/۰۷/۰۸   

مشكل وام برج خبرنگاران ارومیه رفع مي‌شود

* مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان مطبوعات ارومیه: بانک مسکن نباید خلف وعده كند

سال 1391 بود كه عمليات احداث برج خبرنگاران ارومیه آغاز شد. اين برج دارای 134 واحد و در مجموع با حدود 24 هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است.

این مجتمع مسکونی برای نخستين بار در شمال غرب كشورمان به صورت سیستم قالب تونلی احداث شده و ضدزلزله بودن آن از مزیت‌های ویژه و منحصربفرد آن است.

به گزارش ناي قلم، احداث این پروژه فاخر که در دو بلوک 12 و 14 طبقه طرحی شده در اوج کار با تحول اقتصادی در کشور و گرانی ارز و سایر گرانی‌ها مواجه و پیمانکار آن بعد از شش ماه وقت‌کشی در شهریورماه 92 از اجرا دست کشید. بعد از این اتفاق، پروژه با مسئولیت‌پذیری هیئت مدیره و به صورت مدیریت پیمان ادامه یافته و در حال احداث است.

نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآّب شاهین دژ و تکاب در بازديد از اين پروژه گفت: وام برج خبرنگاران ارومیه را از بانک مسکن در تهران پیگیری می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین روح اله بیگی اظهار كرد: اگر مسئولان میزان پیشرفت و زیبایی کار برج خبرنگاران ارومیه را ببینند حتما برای تکمیل آن کمک می‌کنند.

وي افزود: این پروژه در یک قدمی بهره برداری قرار گرفته است و من باور دارم بانک مسکن با افزایش وام اعطایی از این تعاونی و از این پروژه حمایت می‌کند.

اين نماينده مجلس از پشتکار مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان مطبوعات ارومیه برای پی گیری امور این پروژه قدردانی و تاکید نمود که همه همت خود را برای تکمیل این پروژه فاخر و بسیار زیبا بکار بگیرید چرا که برای اتمام کار تنها به یک همت بلند دیگر نیاز دارید.

بیگی یادآور شد: این پروژه فاخر و ماندگار برای حال و آینده‌ی اعضای آن محل زندگی و یک سرمایه مهم است و البته فعالان عرصه مطبوعات در همه حال مستحق حمایت و مساعدت هستند لذا مسئولان نباید از کمک به این پروژه افتخارآفرین مضایقه کنند.

وی در این بازدید قول داد موضوع افزایش وام این پروژه از بانک مسکن را پیگیری كند.

* برای بهره‌مندی از وام احداث بانک مسکن و خرید اوراق سهام این پروژه حدود نیم میلیارد تومان دچار هزینه شدیم

در این بازدید مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان مطبوعات ارومیه نيز از روند احداث این پروژه گزارشی ارایه کرد.

حسن قلی لو افزود: همه تمهیدات لازم برای افزایش وام احداث واحدهای مسکونی این پروژه با هماهنگی بانک مسکن استان از 35 میلیون تومان به 45 میلیون تومان فراهم و با انجام کارهای کارشناسی و ارزیابی به صورت مضاعف اعطای وام در کمیته اعتباری بانک مسکن استان مصوب شده است.

وی با اعلام اینکه طبق وعده های مسئولان این بانک تعهدات مالی پروژه به خردادماه موکول شده بود، یادآور شد: متأسفانه کسانی که در بانک مسکن کشور تصمیم‌گیر هستند برای طفره رفتن از پرداخت یک میلیارد و 116 میلیون تومان وام به این پروژه به کاغذبازی روی آورده‌اند درحالی‌که قبل از این و در حین پرداخت وام چهار میلیارد تومانی از این بهانه تراشی‌ها خبری نبود.

قلی لو با بيان اينكه برای بهره‌مندی از وام احداث بانک مسکن و برای خرید اوراق سهام این پروژه حدود نیم میلیارد تومان دچار هزینه شدیم، افزود: برای اخذ هرگونه وام چون سند پروژه قبلا"در رهن بانک مسکن قرار گرفته نمی‌توانیم از بانک‌های دیگر یا موسسات مالی برای اخذ وام اقدام کنیم.

مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان مطبوعات ارومیه گفت: به اظهار کارشناسان و ارزیابان میزان پیشرفت فیزیکی پروژه حدود 85 درصد بوده که از محل آورده اعضا و وام بانکی احداث شده است لیکن به دلیل مشکل نقدینگی عملیات اجرایی آن چند ماه است که عملا" متوقف و شرکت بدهکار و عوامل اجرایی پروژه گرفتار طلبکاران شده‌اند.

او افزود: برای شرکت تعاونی مسکن کارکنان مطبوعات ارومیه که در سال 1392 به عنوان تعاونی برتر استان معرفی و لوح تقدیر دریافت کرد و در جمع تعاونی‌های موفق کشور حضور یافت امروز نه تنها ادامه کار دشوار شده بلکه سرنوشت نامعلومی را باید به انتظار نشست زیرا اعضا به تعهدات خود درباره آورده خویش عمل کرده‌اند حالا نوبت به بانک رسیده لذا بانک مسکن نباید خلف وعده كند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا