اخبار
کد خبر : 706 ۱۳۹۴/۰۷/۰۸   

50 درصد درختان بلوط زاگرس در محدوده پیرانشهر از بین رفت

* به دنبال شناسایی عاملان این حوادث و تحویل آن ها به محاکم قضایی هستیم

آذربایجان غربی 101 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد که بخش عمده ای از آن که سرآغاز جنگل های زاگرس است در شهرستان های پیرانشهر و سردشت قرار دارد، دیروز و امروز بخشی از جنگل های بلوط زاگرس در محدوده پیرانشهر در منطقه گولک دچار آتش سوزی شد.

به گزارش نای قلم، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پیرانشهر در این ارتباط می گوید: براساس بررسی های به عمل آمده بر اثر این آتش سوزی 10 هکتار از جنگل های بلوط زاگرس در محدوده این شهرستان از بین رفت.

محمد رمضان پور اظهار می دارد: با تلاش پنج تا شش ساعته نیروهای آتش نشانی، همیاران طبیعت و نیروهای بسیجی و سپاهی مستقر در اطراف جنگل این آتش سوزی ها مهار شد.

به گفته وی 50 درصد درختان بلوط منطقه در آتش سوختند اما خسارت مالی این آتش سوزی هنوز برآورد نشده است.

رئیس اداره منابع و آبخیزداری پیرانشهر تصریح می کند: به دنبال شناسایی عاملان این حوادث و تحویل آن ها به محاکم قضایی هستیم.

مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی پیرانشهر نیز می گوید: این منطقه که دچار آتش‌سوزی شده سخت گذر است که متاسفانه از دیروز ماشین آلات در محل مستقر شده اند اما راه دسترسی زمینی وجود ندارد و نیروهای امدادی بدون امکانات و تنها با شاخه و برگ درختان و بیل و آب پاش ها توانستند آتش را مهار کنند.

سید رسولی می افزاید: امسال این دومین مورد آتش سوزی درمنطقه حفاظت شده پیرانشهر است که باید به صورت جدی بررسی و پیگیری شود.

رئیس ستاد بحران شهرستان پیرانشهر هم می گوید: خوشبختانه آتش سوزی سطحی بوده و به ریشه درختان نرسیده است.

محمدصادق امین عشایری اضافه می کند: امروز هم دوباره در منطقه ای دیگر آتش سوزی رخ داده است که تاکنون با تلاش مردم روستاهای منطقه و شهرستان بخشی از آن مهار شده است.

وی در زمینه میزان خسارات وارده و علت این آتش سوزی می گوید: هنوزعلت آتش سوزی و میزان دقیق خسارات وارده مشخص نیست اما طبق برآورد اولیه به حدود 10 هکتار از این منطقه خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا