اخبار
کد خبر : 7058 ۱۳۹۷/۱۰/۱۶   ۲۱:۱۴:۴۱

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد
برگزاری مسابقه انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی در اسفند سال جاری

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: مسابقه کتاب سال آذربایجان غربی در ١٤اسفندماه سال جاری با همکاری خانه کتاب ایران برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، در گفتگویی اظهار داشت: مسابقه کتاب سال استان آذربایجان غربی در۱۴اسفند سال جاری با همکاری خانه کتاب ایران، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: اهداف این جشنواره تشویق و ایجاد انگیزه در مولفان، مترجمان و ناشران استان، تجلیل از خادمان و پدید آورندگان کتاب، ارتقای جایگاه و هویت فرهنگی ناشران و اهل قلم و ارتقای فرهنگی جامعه و حفظ هویت فرهنگی است.

خدایاری افزود: شعر، جغرافیا، حقوق، داستان، فرهنگ بومی، معماری، ادبیات فارسی، دینی و مذهبی، کودک و نوجوان، تاریخ، هنر، اقتصاد و مدیریت دولتی، علوم اجتماعی و روان شناسی از بحش های انتخاب کتاب برگزیده است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط و مقررات این جشنواره تصریح کرد: محتوای کتاب باید دارای ارزش فرهنگی منطق یا معیارهای تحقیقی و ماخوذ از منابع معتبر و مستند باشد و آثار ارسالی برای نخستین بار در فاصله زمانی 95.1.1 لغایت 96.12.29 چاپ شده باشد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: همچنین پدیدآورندگان اثر اعم از ناشر، مولف و مترجم بومی بوده و نویسدگان غیربومی در صورتی می توانند در انتخاب کتاب سال استان شرکت کنند که محتوای اثرشان از نظر موضوع و مضمون درباره استان آذربایجان غربی باشد.

وی نبودن کتاب هایی کمک آموزشی و افست، ارسال ٢ نسخه از هر عنوان اثر به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان و عدم عودت دادن آثار ارسالی را از دیگر مقررات و شرایط این مستبقه عنوان کرد.

خدایاری بیان کرد: کتاب هایی که با موضوعات اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، ایثار، شهادت، دفاع مقدس ، نماز و نیایش، وحدت اسلامی و انسجام ملی، آسیب های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی-ایرانی، تاریخ نگاری انقلاب اسلامی به چاپ رسیده باشند در بخش ویژه داوری می شوند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه داوری آثار را دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد داد، گفت: مهلت ارسال آثار ۲۰بهمن و مراسم معرفی کتاب برگزیده ۱۴اسفند است که جوایز برگزیدگان شامل لوح تقدیر، تندیس و اهدای جایزه نقدی خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا