اخبار
کد خبر : 705 ۱۳۹۴/۰۷/۰۸   

ایران اجازه دفن کشته شدگان منا در عربستان را صادر نمی کند

*ايران تنها کشوري است که بر بازگرداندن جانباختگان فاجعه منا به کشورش پافشاري مي کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور ایران اجازه دفن کشته شدگان منا در عربستان را صادر نمی کند.

به گزارش نای قلم، علی جنتی امروز به هنگام ورود به آذربایجان غربی برای شرکت در همایش ملی شمس تبریزی در فرودگاه ارومیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که بر بازگرداندن تمام جانباختگان فاجعه منا به کشورش پافشاری می کند و اجازه دفن کشته شدگان این فاجعه در عربستان را صادر نمی کند.

وی افزود: هیچ یک از جانباختگان ایرانی در عربستان دفن نشده اند و جمهوری اسلامی ایران تنها دولتی است که به جد بر موضع خود ایستاده و بازگشت جانباختگان به کشور را خواستار است.

به گفته وی برخی از حجاج کشورها را با موافقت دولت هایشان در عربستان دفن کرده اند و مجوز دفن عده ای دیگر صادر شده است ولی دولت ایران مصمم است تمام جانباختگان را به کشور بازگرداند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به زمان سپری شده احتمال می رود کسانی که تحت عنوان مفقودان از آنها یاد می شود و جزو جان باختگان باشند و احتمال افزایش جان باختگان کشورمان در این فاجعه غمبار بیشتر است.

جنتی افزود: مشکل عمده دولت بازگردان جان باختگان است ولی با توجه به شرایط ویژه ای که دولت عربستان ایجاد کرده قابل پیش بینی نیست که جانباختگان را در چه تاریخی بتوانیم بازگردانیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا