اخبار
کد خبر : 7040 ۱۳۹۷/۱۰/۱۲   ۲۲:۱۵:۱۱

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:
شهید باکری تجلی غیرت آذربایجان است

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: شهید باکری تجلی غیرت آذربایجان است.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام سرایی در ششمین همایش بسیج و رسانه با رویکرد تبیین کارکردهای رسانه و با حضور اصحاب مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار داشت: متاسفانه در آذربایجان غربی کاری برای شهید باکری و دیگر شهدای استان انجام نمی گیرد ولی بسیاری افراد از نام این شهیدان بزرگوار ارتزاق می کنند.

وی با اشاره به این که نام‌گذاری فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری کوچک‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد افزود:  رسانه‌ها در راستای نام‌گذاری فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری مطالبه گری کنند، کم کاری مسئولان در این زمینه نباید با سکوت رسانه‌ها مواجه شود.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، "فضای مجازی" یکی از وجهه های مهم رسانه ای است.

حجت‌الاسلام سرایی اضافه کرد: فضای مجازی هم به عنوان فرصت و هم به عنوان تهدید می تواند مطرح باشد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین سلاح در جامعه امروزی سلاح تبلیغات و اطلاعات است، تصریح کرد: گاهی این سلاح، خطرناک‌تر از بمب اتم است، بنابراین باید مراقب رفتار دشمن بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان اضافه کرد: طرح تبادل افکار و آرا در جامعه، تبیین ارزش های اسلامی و انتقال آن به نسل جوان، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن، و مطالبه گر بودن از جمله مهمترین ویژگی رسانه های استان است.

وی ادامه داد: غفلت مسوولان و متولیان در کنار والدین از این فضا زمینه ساز ضررهای اساسی در کالبد جامعه و خانواده است.

وی ظرفیت بسیج را در کشور بسیار ارزنده و قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: بسیج رکن اساسی برای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود و بسیجیان تمام توان خود را برای دفاع از انقلاب در هر عرصه ای به کار می بندند که عرصه رسانه نیز از جمله آنهاست.

حجت‌الاسلام سرایی با بیان اینکه بسیج برای دفاع از انقلاب اسلامی به وجود آمده است گفت: علاوه بر آن، دشمن نیز تمامی نیروهای خود را بسیج کرده تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند و بنابراین کسی در این فضا برنده است که فعالیت بیشتری انجام دهد.

وی تاکید کرد: عصر حاضر با وجود فضای مجازی به عنوان عصر انفجار اطلاعات و تبادل اطلاعات است که نیازمند سواد در این حوزه است.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان، بصیرت برای رسانه به عنوان قطب نمای جامعه امری الزامی و ضروری است و در کنار اطلاع رسانی باید به اثرگذاری سواد رسانه‌ای نیز توجه شود.

حجت‌الاسلام سرایی با بیان اینکه فضای مجازی باید فضایی برای انتقال ارزش‌ها باشد و اگر به غیر از این باشد، تهدید به حساب می‌آید، تصریح کرد: علاوه بر آن یکی از ابزارهای پیشرفت یک کشور رسانه است و باید در این بحث آزادانه فکر کرد و آزادانه آن را مطرح کرد.

وی اضافه کرد: امروزرسانه وظیفه دارد ارزش‌های انقلاب اسلامی را به دنیا منتقل کند، هر روز در عرصه رسانه‌ای خانواده‌ها تلفات جبران ناپذیری را می‌دهند و هیچ کس هم تضمین شده در این عرصه نیست و آن‌هایی که مدعی بودند، دچار مشکل شدند.
حجت الاسلام سرایی بیان داشت: گاهی یک سریال کار هزار سال منبر را انجام می‌دهد و این بدان معنا نیست که منبر تاثیر ندارد بلکه تاثیر رسانه در عصر حاضر بیشتر از منبر است و باید از هنر و رسانه به درستی در جهت نشر فرهنگ دینی و انقلابی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: از لوازم نیاز قلم و رسانه، آزادی قلم و آزادی فکر است، رسانه باید آزاد فکر کند و آزادانه مطرح کرده و مطالبه‌گری کند، باید در مقابل افرادی که به فرهنگ و اعتقادات ملت حمله می‌کنند رسانه مقاوت کرده و از اعتقادات خود دفاع کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: رسانه وظیفه دارد شفاف سازی کند، امروز خلیج فارس شده انبار سلاح‌های تولید غرب، غرب، دشمن با شیعه‌هراسی، ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی سلاح‌های خود را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌فروشد و رسانه‌هایشان هم با ساخت فیلم‌های ضد دینی و ضد ایرانی کشورشان را در ایجاد ایارن هراسی و ایجاد ناامنی در خاورمیانه یاری می‌کنند.

وی صداقت را از لوازم رسانه عنوان کرد و گفت: نقد بسیار خوب است، اما باید همراه با انصاف و صداقت و بدور از حاشیه سازی و کارشکنی باشد، امروز در عرصه رسانه محافظه‌کاری ممنوع است باید از مسئولین به صورت شفافا مطالبه‌گری کرد.

در این مراسم متین فر مسئول مرکز سواد رسانه ای فضای مجازی سازمان سراج نیز کارگاهی در زمینه ارتقای مهارت های سواد رسانه ای برگزار کرد.

محمد مهرزاد صدقیانی، رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی نیز در این همایش بیان کرد: اجرای مصوبات هیئت اندیشه ورز استان مهم‌ترین برنامه سال 98 است تا قدمی برای حل مشکلات صنفی خبرنگاران برداشته شود.

در پایان این مراسم از برخی فعالان رسانه ای قدردانی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا