اخبار
کد خبر : 7037 ۱۳۹۷/۱۰/۱۲   ۲۱:۲۶:۵۱

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی متذکر شد
رشد ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی استان

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش میزان تقاضا شاهد رشد ساخت و سازهای غیرمجازدر مناطق روستایی هستیم و باید نسبت به مدیریت شرایط موجود و کنترل آن چاره اندیشی کرد.

به گزارش نای قلم، پیمان آرامون در جلسه بررسی مشکلات طرح های هادی روستایی استان اظهار داشت: افزایش جمعیت ساکن در روستاها و سرریز جمعیتی شهرهای کوچک به روستاهای حاشیه شهرهای بزرگ استان در تامین فضای مورد نیاز برای ساخت واحد مسکونی و سایر کاربری ها مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: تهیه طرح های هادی با هدف تامین نیازمندی های کالبدی و کاربری های روستاها با افق 10 ساله در تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به انجام رسیده که تعداد 800 روستای استان این مدت زمان سپری شده و باید در برنامه بازنگری قرار گیرند.

خدرلو مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه روستاهای استان در سه شهر ارومیه، بوکان و خوی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: بدلیل عدم امکان نظارت براین ساخت و سازها واحدهای مسکونی احداث شده در حاشیه روستاها مغایر با اصول فنی بوده و از مقاومت و پایداری لازم در مقابل حوادث نیز برخوردار نیستند.

در این جلسه به منظور رفع مشکلات روستاهای پرجمعیت و تامین فضای مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی و کاربری های مورد نیاز مقرر شد با هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار طرح های هادی روستاهای اولویت دار استان تا پایان سال 98 اجرایی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا