اخبار
کد خبر : 7022 ۱۳۹۷/۱۰/۰۹   ۲۱:۲۲:۴۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد
ضرورت نظارت جدی بر فعالیت واحدهای گیاه پزشکی و فروشندگی سموم

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت نظارت جدی بر فعالیت واحدهای گیاه پزشکی و فروشندگی سموم در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، در جلسه کمیته نظام صدور پروانه و مجوز واحدهای گیاه پزشکی استان در خصوص برگزاری آزمون مسئولین فنی واحدهای گیاه پزشکی و نظارت بر واحد های فروشندگی سموم و اتصال همه واحدها به شبکه مانیتورینگ سموم و آفات نباتی و همچنین درخواست های جدید واحدهای گیاه پزشکی مباحثی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این جلسه به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: هدف از این نظارت و بازرسی ها جلوگیری از توزیع سموم غیرمجاز و تاریخ گذشته و فروش سموم غیر مجاز است که باید علاوه بر افزایش نظارتها بر این واحدها، با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

اسمعیل کریم زاده افزود: با توجه به اين كه يكي از مهمترين كاركرد‌هاي كلينيك‌هاي گياه‌پزشكي مي‌تواند كمك به توليد محصول سالم براساس انجام آزمون‌هاي تجزيه خاك،‌ آب، گياه و تعيين باقيمانده سم و كودشيميايي باشد، مسئولین فنی واحدها باید به صورت تمام وقت در کلینیک حضور داشته باشند و عوامل ذیربط در این زمینه نیز باید بحث نظارت بر این واحدها را جدی بگیرند و حتی با کوچکترین تخلفات نیز برخورد قانونی انجام دهند.

 رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان نیز در این جلسه اظهارکرد:صدور مجوزها و پروانه هاي دامپروري و شيلات براساس قانون افزايش بهره وري و قانون جامع دامپروري، صدور مجوزها و پروانه هاي گلخانه ها و قارچ براساس آئين نامه نظام گلخانه اي كشور، صدور مجوزها و پروانه هاي گياهپزشكي از جمله برنامه ها و فعالیت های محوله به نظام مهندسی و شركت هاي فني ومهندسي و كلينيك هاي گياه پزشكي است که  فقط در حوزه دام در سه ماهه اخیر برای راه اندازی  287 واحد دامپروری مجوز صادر شده است.

امین آقایی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان غربي با هدف توسعه پايدار كشاورزي با تكيه بر منابع انساني و نظام بخشيدن به فعاليت هاي مهندسي بخش و ارتقاء توانمندي هاي حرفه اي دركنارسازمان جهاد كشاورزي و ساير دستگاه هاي متولي دربخش كشاورزي نقش بسزايي در تحرك، پويايي و حركت به سمت توسعه و تعالی بخش كشاورزي ايفا مي کند.

اقایی همچنین از برگزاری آزمون مسئولین فنی واحدهای گیاه پزشکی دراستان در 19 بهمن ماه سال جاری خبر داد.

*فعالیت 61 واحد کلینیک گیاه‌پزشکی در استان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 61 واحد کلینیک گیاه‌پزشکی در استان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 607 فروشگاه سموم افات نباتی، 19 واحد توزیع کننده عمده افت کش ها، پنج شرکت دفع آفات نباتی و ضدعفونی کننده و 2 واحد انسکتاریوم تولید پرورش حشرات مفید در سطح استان فعالیت می کند.

جعفر وحدت با بیان اینکه در سه ماهه اخیر سال جاری ۱۹۰ مورد بازدید از واحدهای گیاه پزشکی و فروشندگی سموم در سطح استان انجام گرفته است، تصریح کرد: از این تعداد بازدیدها پرونده های متخلفین به مراجع ذی صلاح به منظور برخورد قانونی و یا ابطال مجوز ارجاع داده شده است.

وی افزود: مواردی از قبیل حضور مسئولین فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاه پزشکی، خرید سموم از شرکت های پخش مجاز، نبود سموم تاریخ گذشته در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه، ميزان و انواع فروش سموم و آفت كش ها،‌ بررسي وضعيت محيطي مورد نظارت و بررسي قرار می گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا