اخبار
کد خبر : 702 ۱۳۹۴/۰۷/۰۸   

آذربايجان غربي يكي از استان های برتر در بخش توسعه ورزش همگانی

* معاونت ورزش همگانی عملکرد سال 93 ادارات کل استانی را اعلام کرد

معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، عملکرد سال 93 ادارات کل استانی در بخش توسعه ورزش همگانی را اعلام کرد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، استان ها بر اساس دوازده شاخص بررسی و در نهایت برترین استان ها طبق تیپ بندی وزارتخانه مشخص شده اند.

در شاخص پیاده روی خانوادگی هزار و صد و شش همایش در سراسر کشور برگزار شده است که درمجموع استان های آذربایجان شرقی ، فارس و خراسان رضوی به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

در شاخص جشنواره های ورزشی(با حضور رشته های مختلف)هزار و چهل و سه جشنواره برگزار شد که استان های فارس، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی موفق شدند مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دهند.

در همایش با اولویت کوه روی و دوچرخه سواری، هزار و ششصد و بیست و سه مورد همایش برگزار شده است و استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و فارس حائز برترین رتبه ها شده اند.

شاخص ورزش صبحگاهی و دوچرخه سواری یکی دیگر از شاخص های ارزیابی توسعه ورزش همگانی استان ها است که در مجموع هزار و سی و شش برنامه، استان فارس با 300 برنامه، آذربایجان شرقی با 160 برنامه و بوشهر با 111 برنامه در رتبه های اول تا سوم قرار گرفته اند.

مسابقات محلات از دیگر شاخص ها است که در مجموع هزار و ششصد و هفتاد و هشت مسابقه، خوزستان، آذربایجان غربی و فارس به ترتیب بیشترین مسابقات را برگزار کرده اند.

در شاخص چاپ پوسترو بروشور با عنوان ورزش همگانی که 35 مورد در سراسر کشور به چاپ رسیده است استان های سیستان و بلوچستان و اصفهان رتبه های اول و دوم را کسب کردند؛ همچنین در شاخص ورزش صبحگاهی کارگران در مجموع 49مورد، استان های کرمانشاه و همدان رتبه اول و استان قم جایگاه دوم را کسب کرده است.

در این ارزیابی ششصد و یازده مورد برنامه ورزشی همگانی در هفته دفاع مقدس به ثبت رسیده که استان های گلستان با 150 برنامه، آذربایجان شرقی با صد و سی برنامه و آذربایجان غربی با 125 برنامه حائز برترین رتبه شده اند.

در برنامه های هفته تربیت بدنی نیز در مجموع سه هزار و چهارصدو هفتاد و دو مورد، استان های گیلان، خوزستان و مازندران اول تا سوم شدند.

در شاخص ارزیابی برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر دویست و هشتاد و هشت مورد به ثبت رسیده که استان خوزستان با 159 برنامه اول، آذربایجان شرقی با 45 مورد دوم و کردستان با 19 برنامه سوم شده است. در شاخص دهه فجر نیز هزار و ششصد و هشتادو پنج برنامه برگزار شده است که استان های مازندران و همدان با 354 برنامه مشترکاً اول و اردبیل با 275 برنامه دوم شده اند.

همچنین در مجموع این ارزیابی، عملکرد استان ها در سه تیپ دسته بندی شده است؛ در تیپ اول که استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، گیلان، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان و فارس قرار دارند، استان آذربایجان شرقی باهزار و چهارصد و چهل و هشت امتیازبهترین عملکرد را داشته است و استان های فارس با هزار و چهل و چهار امتیاز و مازندران با هشتصد و نود و پنج امتیاز در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در استان های تیپ 2 که استان های اردبیل، آذربایجان غربی، کرمان، البرز، گلستان، همدان، لرستان، زنجان، یزد، مرکزی و کرمانشاه را شامل می شود، آذربایجان غربی با 816 امتیاز رتبه اول، گلستان با 769 امتیاز رتبه دوم و اردبیل با 754 امتیاز در رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.

در استان های تیپ 3 نیز که شامل ایلام، بوشهر، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، کهگیلویه وبویراحمد،‌ هرمزگان و خراسان شمالی می شود استان سمنان با 523 امتیاز در رده اول ، کردستان با 433 امتیاز در جایگاه دوم و قم با 301 امتیاز در رده سوم قرار گرفته است.

طرح ورزش برای همه نیز به صورت آزمایشی در 7 استان، هفتاد و چهار شهرستان با حضور ششصد و بیست و سه مربی، در 253 سالن ورزشی برگزار شد که در نهایت چهارده هزار و ششصد و نود و شش نفر به صورت رایگان تحت پوشش فعالیت های ورزشی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

 

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا