اخبار
کد خبر : 7006 ۱۳۹۷/۱۰/۰۶   ۱۰:۱۰:۴۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
نویسندگان ضامن بقای فرهنگ و تمدن هستند


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نویسندگان و پژوهشگران با نوشتن توانسته اند مفاهیم فرهنگی، دینی، اجتماعی، علمی و اخلاقی را در لابلای کلمات زنده نگه دارند.
به گزارش نای قلم حجت الاسلام ناصر خدایاری که در مراسم "گوءروش -11" در نکوداشت بهمن بهرامپور نویسنده و پژوهشگر ارومیه ای، در حوزه هنری آذربایجان غربی سخن می گفت، افزود: همه تمدن ها دارای دولت، اقتصاد، سیاست، اصول اخلاقی و عرف های مدون بوده اند و اباحیگری محض در هیچ تمدنی نبوده است که ما تمام این مولفه تمدن های گذشته را مخصوصا در ایران باستان و ایران دوره اسلامی، به واسطه خط و کتابت پژوهشگران و آثار نویسندگان می شناسیم.
وی در بخشی از سخنان خود با تجلیل از تلاش های پژوهش محور بهمن بهرام پور گفت: استاد بهمن بهرامپور طی دهها سال تلاش تحقیقی توانسته دهها جلد کتاب پژوهشی در حوزه مسایل تاریخی و اجتماعی و فرهنگی پدید آورد و به توسعه فرهنگی مردم و کشور کمک کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان ضمن تشکر از حوزه هنری به خاطر برگزاری سلسله محافل "گوءروش" در نکوداشت پیشکسوت های اهل قلم، آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را مبنی بر همکاری در برپایی این برنامه ها و توسعه آن اعلام داشت.
گفتنی است سلسله محافل گوءروش (دیدار، نکوداشت) از سال 1395 با هدف نکوداشت و تجلیل از نویسندگان و شاعران استان آذربایجان غربی، از سوی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری اتقلاب اسلامی استان در ارومیه شروع شد و امروز چهارشنبه 5 دیماه 97، یازدهمین مراسم گوءروش (گوءروش - 11) با حضور بیش از صد نفر از شعرا، نویسندگان، اصحاب رسانه و مسئولان فرهنگی استان در تجلیل از بهمن بهرام پور برگزار شد.
بهمن بهرامپور متولد 1329 است و تاکنون بیش از 40 جلد از کتابهایش در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و تاریخی منتشر شده است. او اهل نقده می باشد و در ارومیه زندگی می کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا