اخبار
کد خبر : 70 ۱۳۹۴/۰۳/۳۱   

اجرای طرح بازرسی مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی آغاز شد

 * امسال بیش از هزار و 100 کالای وارداتی در استان، کنترل و نظارت صورت گرفته است

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: طرح بازرسی مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی پرمصرف ویژه ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی آغاز شده است.

به گزارش نای قلم، منصور جلایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس این طرح که تاپایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت کلیه مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی پرمصرف از جمله انواع زعفران، خرمای مضافتی بسته بندی شده، شیر پاستوریزه، پنیر تازه، شکر، ماست، فرآورده های لبنی، و جعبه های مقوایی و... در استان مورد نظارت و بازرسی قرا می گیرد.

وی افزود: در این طرح با عرضه کنندگان هرگونه کالای غیر استاندارد و بی کیفیت که سلامت مردم را به خطر اندازد، از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی می شود.

به گفته جلایر مردم هنگام خرید حتما توجه به نشان استاندارد، تاریخ تولید و انقضا را مورد توجه قرار دهند و در در صورت مشاهده هرگونه کالای غیر استاندارد و بی کیفیت شکایت خود را از طریق شماره ۱۵۱۷ اعلام و یا با شماره تلفن ۴-۳۲۷۸۰۹۴۱ تماس حاصل کنند.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه طی سال جاری بر بیش از هزار و 100 کالای وارداتی در استان، کنترل و نظارت صورت گرفته است، اظهارداشت: در راستای کنترل کیفیت کالاهای وارداتی به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی به کشور، طی مدت مذکور ۷۲۶ مجوز وارداتی صادر شده است.

جلایر افزود: عمده کالاهای وارداتی شامل انواع لوازم برقی خانگی، پروفیل فولادی، انواع مواد شیمیایی، قطعات خودرو و ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، و ... از کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه و ... بوده که پس از بازرسی، نمونه برداری، بررسی اسنادی و آزمون، گواهی انطباق توسط ادارات و نمایندگی های مستقر در گمرکات استان صادر شده است.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: براساس قوانین و مقررات مربوطه تمام اقلامی که مشمول استانداردهای اجباری در واردات هستند باید قبل از ورود به کشور تاییدیه های استاندارد را اخذ کنند و در مورد کالاهای غیر مشمول نیز گمرکات استان از آزمایشگاه های اداره کل به عنوان آزمایشگاه های تخصصی مرجع برای تعیین ماهیت کالاها استفاده می کنند.

آذربایجان غربی یکی از استان های مهم مرزی کشور به شمار می رود که دروازه ایران به اروپا محسوب می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا