اخبار
کد خبر : 697 ۱۳۹۴/۰۷/۰۷   

ظرفيت مراكز درمان معتادان جوابگوی نیاز استان است

*برنامه برخورد با خرده فروشان در شهرستان ها اجرا می شود

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: ظرفيت مراكز درمان معتادان (مراکز ماده 15 و 16) جوابگوی نیاز استان هستند.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه جمع آوری معتادان در جنوب استان مشکل داشتیم که در سفر وزیر کشور به استان با ایجاد مراکز درمان معتادان و تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال جاری موافقت شد.

وی با بیان اینکه مرکز درمانی شهرستان خوی هم 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: با آغاز فعالیت این مراکز سطح شهرها از معتادان کارتن‌خواب‌ پاکسازی می‌شود.

اصلانی اضافه کرد: در راستای برخورد با خرده فروشان نیز نیروی انتظامی اقدام به آموزش 50 نفر از کادرهای مجرب در راستای انجام عملیات های پاکسازی مواد مخدر در شهرستان ها کرده است که این افراد به صورت نوبتی به انجام این عملیات ها اقدام می کنند.

به گفته وی در شش ماهه اول امسال یک هزار و 340 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است که 383 کیلوگرم شیشه، 267 کیلوگرم تریاک، 180 کیلوگرم هروئین، 78 کیلوگرم مرفین و 30 کیلوگرم حشیش از جمله کشفیات نیروی انتظامی استان در مدت ذکر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان  همچنین تصریح کرد : امسال نسبت به مدت مشابه سال 93 شاهد افزایش 280 درصدی کشف و افزایش 350 درصدی دستگیری قاچاقچیان این مخدر در سطح استان بودیم که سبب کمیاب شدن این ماده و در نتیجه افزایش 700 درصدی قیمت آن در سطح استان شاهد باشیم.

اصلانی گفت: متاسفانه آذربایجان غربی جزو 11 استانی بود که حدود 70 درصد سرقت ها در آن رخ می داد که با تشکیل و تلاش قرارگاه مبارزه با سرقت در استان و اقدامات انجام شده توانستیم سبب کاهش میزان سرقت و در نتیجه خروج این استان از بین استان های هدف باشیم.

فرمانده انتظامی استان همچنین به میزان تصادفات در استان نیز اشاره و اضافه کرد: در نیمه نخست سالجاری تصادفات خسارتی 23 درصد و تصادفات جرحی 25 درصد افزایش داشته که این آمار با توجه به آمار سال قبل نگران کننده است و به همین دلیل باید فرهنگ سازی های مناسب از طرق مختلف در جامعه پیاده شده تا همه ساله از تعداد افراد فوتی و مجروحین در تصادفات کاهش کاسته شود.

اصلانی در ادامه سخنان خود به طرح های امنیت اجتماعی نیز اشاره و اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح ها 319 کافی شاپ غیرمجاز پلمپ و 25 پرونده قضایی در حوزه های صنفی غیرمجاز به مقامات قضایی تحویل داده شده است.

وی پلس فتا را یکی از حوزه های حرفه ای پلیس عنوان کرد و گفت: در نیمه اول سالجاری با توجه به شکایت های مختلف، بیش از 89 درصد پرونده های مرجوعی به این اداره کشف و با عاملین آن ها برخورد شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا