اخبار
کد خبر : 6968 ۱۳۹۷/۰۹/۲۸   ۲۱:۵۱:۳۲

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی خبر داد
به روز شدن پرداخت تعهدات بیمه سلامت استان به مراکز طرف قرارداد

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی از تلاش برای به روز شدن پرداخت تعهدات بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام بدهی‌های بیمه سلامت به واحد‌های خدمات تا شهریور ماه سال جاری تسویه شده است.

وی افزود: براساس سیاست های اجرایی بیمه سلامت ایران، ادارات تابعه اجازه پرداخت بدهی های سنوات قبل را از طریق بودجه سال جاری ندارند و بر همین اساس برای پرداخت بدهی های سنوات قبل نظیر سال ۹۶ نیازمند ردیف بودجه ای ویژه ای هستیم.

نانبخش اضافه کرد: ماهانه مبلغی بالغ بر 31 میلیارد تومان برای اسناد ارائه شده توسط موسسات دولتی، دانشگاهی و 10 میلیارد تومان به موسسات خصوصی توسط بیمه سلامت استان پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی میزان بدهی بیمه سلامت به موسسات دولتی دانشگاهی از شش ماهه سال ۹۶ را 200 میلیارد تومان و موسسات غیردانشگاهی و غیردولتی را 30 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: بنابر اعلام وزارت بهداشت ۵۰۰ میلیون یورو از منابع ارزی کشور در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد که با استفاده از این اعتبار و نیز اوراق مشارکت و خزانه بدهی های سنوات سال ۹۶ موسسات دولتی، دانشگاه و خصوصی پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی درباره لایحه بودجه ۹۸ و مبالغ در نظر گرفته شده برای این سازمان بیمه‌گر توضیح داد و گفت: ارقام پیشنهادی مطرح در لایحه بودجه، موجب کسری اعتبارات می‌شود و بدهی‌های ما را روز به روز افزایش می‌دهد.

نانبخش افزود: این امر نیازمند توجه و پیگیری جدی است چراکه اگر وضعیت امسال بر شرایط بودجه‌ای حاکم شود، شاهد نظم خوبی در پرداختی‌ها به بخش‌های دولتی و خصوصی خواهیم بود و در غیر این صورت متاسفانه مشکلات عدیده‌ای در پرداختی به این بخش‌ها به وجود خواهد آمد و به تبع آن شرایط خدمات‌رسانی به مردم نیز با مشکلات خاصی مواجه خواهد شد.

 *آغاز به کار سامانه 1666 بیمه سلامت

وی از آغاز به کار سامانه 1666 بیمه سلامت خبر داد و اظهار داشت: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند کمک مناسبی باشد تا سازمان بیمه سلامت یک ‏سازمان پاسخ‌گو باشد.‏

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی از جمله ویژگی های یک سازمان پاسخگو است، و رعایت حقوق شهروندی در حوزه سلامت از جمله اهداف این سامانه است.

نانبخش خاطرنشان کرد: مردم می توانند به صورت 24 ساعته سوال ها و نظرات خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

وی همچنین از برگزاری نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم این هم‌اندیشی منشاء یک حرکت نوین علمی با دیدگاه‌های کارشناسی و احصاء نظر نخبگان در سراسر کشور برگزار و در اصلاح فرآیندها و خدمات و پیشبرد اهداف سلامت در جامعه مؤثر واقع شود.

نانبخش اذعان کرد: این رویداد دارای شش محور اصلی با عناوین آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه‌ای، قوانین و مقررات و فرآیندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و نظارت بر خدمات بیمه سلامت است و ذیل هر یک از عناوین مسائلی طراحی شده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی، متقاضیان، پژوهشگران، مردم و صاحب نظران حوزه بیمه از تاریخ ۱۵ آذر لغایت ۱۵دی ماه سال جاری فرصت دارند تا از طریق سامانه http://shareidea.ihio.gov.irدر این نشست ثبت نام کنند و با استفاده از نقطه نظرات صاحب نظران عرصه بیمه فرایندهای اجرایی و خدمات ارایه شده خود را از لحاظ کیفی و کمی بهبود بخشیده و اصلاح خواهیم کرد.

*مردم در دام سودجویان گرفتار نشوند

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته تعدادی از افراد و موسسات سودجو تحت عنوان "دفترچه سلامت" به صورت تلفنی اقدام به جذب متقاضیان بیمه تکمیلی می کنند، اظهار کرد: این موسسات هیچ گونه ارتباطی با بیمه سلامت آذربایجان غربی ندارند و اقدامات این قبیل افراد خلاف قانون است و شهروندان به هوش باشند که در دام اینگونه افراد گرفتار نشوند.

*عضویت یک میلیون و ۹۷۷ هزار نفر در صندوق های بیمه سلامت استان

نانبخش به تعداد افراد تحت حمایت بیمه سلامت آذربایجان غربی نیز اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۹۷۷ هزار نفر از مردم استان در صندوق های مختلف بیمه سلامت استان عضو هستند که از این تعداد صندوق بیمه روستایی با یک میلیون و ۱۵۴ هزار نفر بیشترین اعضا را دارد و صندوق بیمه همگانی با ۵۷۲ هزار نفر، صندوق بیمه کارکنان با ۱۹۳هزار نفر و صندوق بیمه ایرانیان با ۲۱هزار نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.ِ

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی همچنین گفت: ۸۶ درصد از جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت در پرداخت حق بیمه مشارکتی ندارند که این رقم در سطح کشور 81 درصد است.

وی افزود: هیچ یک از افراد تحت پوشش بیمه همگانی و بیمه سلامت روستایی مشارکتی در پرداخت حق بیمه ندارند که منابع مالی مورد نیاز این گروه افراد از طریق منابع دولتی تامین می شود و لذا تامین بودجه لازم سازمان در سال آینده نقش بسزایی در ارائه خدمات مناسب به افراد تحت پوشش خواهد داشت.

نانبخش همچنین از تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن 2 هزار و 800 بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: این بیماران با کمترین هزینه، خدمات درمانی را از بخش‌های مختلف دولتی، دانشگاهی و خصوصی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد موسسه‌های خدمات رسان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان بیش از ۵۰ مورد افزایش یافته است افزود: هم اکنون افزون بر یک هزار و ۷۵۰ واحد پزشکی، دندانپزشکی و خدمات درمانی با بیمه سلامت همکاری می‌کنند.

نانبخش بیان کرد: این موسسه‌ها شامل آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی، مرکز فیزیوتراپی، درمانگاه، بیمارستان، مرکز ام آر آی، مرکز جراحی محدود، داروخانه، هفت مرکز سی تی اسکن، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز سنگ شکن است.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات بیمه‌ای  به اعضای صندوق‌های پنجگانه بیمه سلامت، با همکاری ۵۷ دفتر پیشخوان و نمایندگی خدمات بیمه‌ای صورت می‌گیرد.

*تبادل الکترونیک اسناد بستری از بهمن ماه

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به تبادل الکترونیک اسناد بستری گفت: ‏فرآیندهای رسیدگی به اسناد بستری و سرپایی و موضوع نسخه نویسی الکترونیک و خدمات حذف اسناد کاغذی در استان‌های اصفهان ‏و کرمان در جریان است و امیدواریم این موارد با برطرف شدن برخی مشکلات، به سرعت با اجرای موفق فاز پایلوت، فراگیر و ‏کشوری شود.‏

نانبخش ادامه داد: دفترچه بیمه سلامت از بهمن ماه امسال از چرخه ارائه خدمات درمانی سراسر کشور با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر حذف می‌شود و بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت، سالانه 700 تا 800 میلیارد ریال در کشور برای چاپ دفترچه‌های بیمه درمانی هزینه شده و با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت رسیده و با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به آن میسر می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا