اخبار
کد خبر : 6957 ۱۳۹۷/۰۹/۲۵   ۲۲:۰۹:۳۸

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه:
روزانه 500 الی 600 تن زباله در اروميه جمع آوری می شود

 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: تفکیک زباله از مبداء درشهر ارومیه  در روز به یک تن نمی رسد .

به گزارش نای قلم، احد یوسفی در گفتگویی با بیان اینکه روزانه 500 الی 600 تن زباله در شهر اروميه جمع آوری، انتقال، دفن وساماندهی مي شود، بیان کرد: 50 درصد زباله هاي توليدي شهر اروميه به صورت مكانيزه از سطح شهر جمع آوري و به محل دفن زباله در سايت نازلو انتقال داده مي شود.

وي با اشاره به اهمیت موضوع تفكيك زباله از مبدا پسماندهای خشک و تر و مشاركت شهروندان در اين باره، اظهار كرد: براي ترويج مقوله طرح تفكيك زباله از مبدا تاكنون برنامه هاي  آموزشي براي شهروندان و آموزش هايي از طريق رسانه هاي ديداري وشنيداري صورت گرفته است.

یوسفی با بيان اينكه فرهنگ تفکیک زباله را باید از منزل رواج داد، اظهار كرد: با ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا خواهیم توانست تفکیک را در روز به 50 تن  برسانیم.

وی بیان کرد: تفكيك زباله از منزل منجر به كاهش حجم زباله‌ها شده و اين مهم تاثير بسزايي در محيط زيست دارد و همچنین ارزش افزوده که از تفکیک زباله بدست می آید در بلند مدت ارزش اقتصاد زیادی برای شهر دارد .

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با تاکید دوباره بر فرهنگ ‌سازی تفکیک زباله‌های تر و خشک از منزل، اظهار کرد: بر اساس آمار و آنالیزهای انجام‌شده 10 درصد از پسماندهای واحدهای تجاری و مسکونی قابلیت بازیافت است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا