اخبار
کد خبر : 6952 ۱۳۹۷/۰۹/۲۵   ۱۸:۳۳:۵۰

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی:
بخش عمده‌ای از مطالبات رانندگان به نتیجه رسیده است

 

پس از نوسانات اخیر ارزی و بروز تورم، کامیون‌داران و راننده‌های ناوگان حمل و نقل عمومی که یکی از اقشاری بودند که در کنار دیگر صنوف، تورم گریبانگیر آنها شده بود، دست به اعتراضات صنفی زدند و مطالباتی را عنوان کردند که از اول خرداد ماه امسال آغاز شد، تا اواخر خرداد ماه ادامه یافت.

از جمله مهمترین مطالبات رانندگان رفع مشکلات بیمه آنها، سخت و زیان آور بودن شغل رانندگی، محاسبه کرایه بر اساس تن - کیلومتر، مناسب‌شدن قیمت لوازم یدکی و به ویژه لاستیک و روغن، توزیع عادلانه بار بود.

در این راستا دولت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری اتحادیه‌ها‌ و اصناف مرتبط تلاش کرد گره بسیاری از مشکلات راننده‌های کامیون را باز کند و در این راستا بخش اعظم مطالبات راننده‌های کامیون محقق شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران در این زمینه گفت: کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل بار کشور فرایند کار را دنبال کرد، با یکی از شرکت های بیمه قرارداد منعقد شد و این قرارداد در مرحله اول شامل راننده و همسر او می شود.

ارسلان شکری اظهار داشت: تاکنون در آذربایجان غربی بیش از 16 هزار نفر از راننده ها و همسران آنها برای بیمه تکمیلی ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مشکل بیمه اجتماعی رانندگان نیز پیگیری و حل شده است، افزود: 36 هزار نفر از رانندگان باری و مسافر که دارای کارت هوشمند هستند، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان غربی همچنین از افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان با اصلاح دستمزد مبنای کسر حق بیمه خبر داد و اضافه کرد: دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان برون شهری از یک و ۳ دهم حداقل دستمزد به یک و ۵ دهم افزایش یافت که این اقدام در پاسخ به درخواست‌های مکرر این عزیزان به منظور افزایش حقوق آنها در زمان بازنشستگی انجام شده است.

 

شکری با اشاره به کمبود لاستیک برای ناوگان حمل و نقل کالا در استان، گفت: نیاز سالانه استان 86 هزار حلقه و نیاز ماهانه پنج هزار و 400 حلقه لاستیک است که تلاش می کنیم کمبودها را با همکاری دستگاه های متبوع از طریق واردات و مجوزهایی که صادر می شود، تامین کنیم.

به گفته وی، 10 هزار حلقه لاستیک مورد نیاز برای ناوگان باری و مسافری براساس پیمایش و نرم افزاری که وجود دارد در بین رانندگان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سهم کل استان از ناوگان باری کشور۴.۶ درصد است، گفت: 10 هزار حلقه لاستیک بین ناوگان حمل و نقل عمومی با قیمت مصوب دولتی و یارانه‌ای توزیع شده است.

شکری با اشاره به میزان بدهی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به پیمانکاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران از طریق اوراق خزانه و اعتبارات استانی و ملی تسویه حساب شده است و در حال حاضر بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم که با اختصاص اوراق خزانه در حال تسویه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در آذربایجان‌غربی ۱۷ هزار دستگاه کامیون، ۶۵۰ دستگاه اتوبوس، هزار و ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس و هزار دستگاه سواری وجود دارد که بر اساس بررسی های صورت گرفته میانگین سنی اتوبوس ها حدود 9.23 سال و سن ناوگان مینی بوس سه سال فرسوده تر از ناوگان کشوری است.

وی ابراز داشت: در سطح استان تعداد 141 شرکت داخلی باری، 32 شرکت بین‌المللی مسافری و باری و 130 شرکت مسافربری وجود دارد که آذربایجان غربی از نظر بین‌المللی رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این استان پنج پایانه مرزی وجود دارد گفت: بیش از ۷۰ درصد از واردات و ۲۰ درصد صادرات زمینی کشور از ۵ مرز آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.

شکری اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مبادلات و مسافر از طریق جاده انجام می‌گیرد و این مساله باعث شده تا اهمیت جاده‌ها بیش از پیش خودنمایی کند.

شکری با بیان اینکه ۱۸ هزار راه همسنگ در استان داریم، ادامه داد: از این میزان 12 هزار کیلومتر راه اصلی است، ضمن اینکه از هشت هزار کیلومتر راه روستایی، چهار هزار کیلومتر آسفالت و بقیه شوسه و خاکی است.

به گفته وی به لحاظ خانوار ۸۰ درصد جمعیت روستایی از راه‌های آسفالته استفاده می کنند در حالیکه از نظر مسافت ۵۰ درصد را شامل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان این که پنج پایانه از ۲۳ پایانه در سطح کشور در آذربایجان غربی قرار دارد، تصریح کرد: در مجموع برای توسعه زیرساخت پنج پایانه مرزی آذربایجان‌غربی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ساخت پایانه بازرگان در حال تکمیل است که ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات زیرساختی این پایانه و ۱۰ میلیارد تومان برای ورودی آن هزینه شده و آماده افتتاح است و فاز دوم این پایانه نیز با هزینه لازم ۴۵ میلیارد تومان با ۲۲ میلیارد تومان در مناقصه به زودی آماده ساخت خواهد شد و در مجموع برای توسعه زیرساخت پایانه‌های مرزی استان بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شکری گفت: ۲۲.۷ درصد پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد که ۱۰ درصد از ترانزیت حمل و نقل بار از مرز بازرگان صورت می‌گیرد.

شکری اظهار داشت: مدیریت راه‌های آذربایجان غربی با ۴۰ دوربین در نقاط حساس جای گرفته است که ۱۲ ارگان دیگر از محتوای این دوربین‌ها استفاده می‌کنند و تعداد ۸۲ تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی ۳۰ راهدارخانه ثابت وجود دارد، که در این راهدارها در مجموع ۴۵ هزار تن ماسه ذخیره شده و ۵۲۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات با ۷۰۰ کارکن در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مشغول فعالیت هستند و همچنین ۲۲دستگاه نمک‌پاش مکانیزه خودنمک‌پاش در استان وجود دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا