Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6935 ۱۳۹۷/۰۹/۲۱   ۱۹:۵۱:۱۰

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
نوآوری در برنامه ها مورد توجه دستگاه های اجرایی باشد

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ضروری است نوآوری در برنامه ها مورد توجه دستگاه های اجرایی باشد.

به گزارش نای قلم، رسول بابازاده، در جلسه کارگروه فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جهت دهی برنامه ها با انسجام ملی و زمینه سازی برای ظهور خلاقیت و حمایت از طرح های نو را مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: بهره گیری از ایده های جوانان، نظریه پردازان و نخبگان در محتوای برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران یک تحفه الهی است و برای جاری و ساری ماندن آرمان ها و مقاصد آن نیاز به حرکت فرهنگی و هنری دارد لذا نباید از هیچ کوششی در این زمینه دریغ کنیم.

بابازاده تصریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مختص دهه فجر نیست بلکه در طول سال برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به اعضای ستاد برگزاری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پیشنهاد داد: برگزاری میزگرد های تخصصی در برنامه های دستگاه ها پیش بینی شود تا در خصوص فعالیت ها، دستاوردهای انقلاب و نقاط ضعف و قوت آن دستگاه ها در طول این چهل سال تبادل نظر شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به دستاوردهای بی شمار و مهم انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته، تببین این دستاوردها و معرفی آن ها در جامعه را یکی از مهم ترین اقداماتی دانست که باید در سالگرد چهلمین سال پیروزی به آن توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه ارائه عملکردها در قالب کتاب و نوشتار جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: انتشار دستاوردهای چهل ساله انقلاب از سوی روابط عمومی ها، رسانه ها و فضای مجازی، گزارش پروژه های اقتصادی و بهره برداری از این پروژه ها در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، مسکن، ورزشی و...از دیگر اقداماتی است که باید در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شود.

*انقلاب اسلامی به دوران بلوغ رسیده است

رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران به دوران بلوغ، اقتدار و بالندگی رسیده است.

پرویز اشرافی افزود: مردم رکن اصلی و پایه های استحکام نظام اسلامی هستند و این نظام الهی با پشتوانه مردمی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بر محور امیدآفرینی و مردمی بودن برگزار شود، اضافه کرد: باید شرایطی پیش آید تا مردم خود برگزار کننده جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشند، اتفاقی که اگر رخ دهد هیچ تلاشی از سوی دشمن به نتیجه، منتج نخواهد شد.

رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مردمی بودن برنامه های دهه فجر مورد تاکید ستاد برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است.

اشرافی با اشاره به اینکه نشاط مقدمه امید است، خاطرنشان کرد: محور اصلی برنامه های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی امید آفرینی است.

وی اظهار داشت: در عصر امروز، فضای مجازی حتی جا پای صداوسیما نهاده و باید تلاش خود را در این فضا بیشتر کنیم.

رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: برنامه‌های چهل سالگی انقلاب ضمن اینکه باید از بُعد تبیینی در فضای مجازی و رسانه‌ها بررسی شود، باید در بعد آیینی نیز مدنظر باشد تا مردم تشویق شوند و به صحنه بیایند، چون دشمن هر لحظه ما را رصد می‌کند و باید ناکام بماند.

وی در ادامه تأکید کرد: اقلیت‌های دینی نباید در اجرای برنامه‌های چهل سالگی انقلاب مغفول بمانند، چرا که نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی برعهده داشتند.

اشرافی با اشاره به اینکه همه ساله همزمان با دهه فجر ناقوس کلیساهای ارومیه به‌صدا درمی‌آیند، ادامه داد: اقلیت‌های دینی در استان به‌صورت گروهی نیز سرودهایی را برای انقلاب اسلامی در کلیساها اجرا می‌کنند.

رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه ها همه دستگاه های اجرایی هم افزایی و مشارکت داشته باشند که در اینصورت تاثیرگذاری زیادی خواهد داشت.

*همراه با مردم در راستای موازین انقلاب قدم برداریم

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی نیز گفت: بهترین کاری که مسئولان نظام در این موقعیت می‌توانند انجام دهند، این است که دست در دست هم داده و همراه با مردم در راستای موازین انقلاب قدم بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی افزود: تبلیغات چهره به چهره، بهترین راه اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و باید از اجرای برنامه‌های روتین پرهیز شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هفته آینده برنامه «هنر انقلاب اسلامی» با حضور امام جمعه ارومیه انجام می شود که با حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نوع خود بی نظیر است.

وی و تصریح کرد: سرود یک هزار و 600 نفری اعضای کانون های مساجد در آذربایجان غربی همزمان با سایر کانون های مساجد کشور اجرا می شود که در راستای برگزاری سرود  40 هزار نفری است.

در ادامه این نشست اعضای ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های دستگاه متبوع خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا