اخبار
کد خبر : 6910 ۱۳۹۷/۰۹/۱۷   ۱۴:۱۹:۴۱

مدیرکل راهداری و‌ حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:
تمام محورهای آذربایجان غربی باز است/لزوم رعایت موارد ایمنی

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با وجود تداوم بارش ها در استان تمام محورها و راه های مواصلاتی استان باز است.

به گزارش نای قلم، ارسلان شکری در گفتگویی با بیان اینکه کلیه محورهای شهرستان سردشت، پیرانشهر به تمرچین، تکاب به شاهین دژدر مسیر مایین بلاغ و ایرانخواه برفی است افزود: با وجود بارندگی روزهای اخیر همه راههای شریانی و اصلی استان باز بوده و تردد از آنها جریان دارد.

وی ادامه داد: براساس گزارش این مرکز همچنین کلیه محورهای شهرستان ارومیه، نقده، اشنویه، مهاباد، میاندوآب بوکان و گردنه های قوشچی ،راژان و سرو نیز بارانی است

شکری با بیان اینکه در حال حاضر راهداران در تمامی جاده ها و محورهای مواصلاتی استان حضور دارند اضافه کرد: امسال 45 هزار تن نمک و ماسه شامل 30 هزار تن ماسه و 15 هزار تن نمک برای مدیریت راه های برفی و لغزنده استان در راهدارخانه ها ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین 40 دروبین نظارتی در سطح جاده ها و محورهای اصلی نصب شده که از سوی دستگاه های مدیریت بحران به صورت آنلاین رصد می شود اظهارداشت: مسافران بین شهری پیش از آغاز سفر با استفاده از سامانه 141 از وضعیت جاده های استان اطلاع یافته و در طول سفر نیز با راهداران و پلیس راه هماهنگی کامل را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به رانندگان توصیه کرد که برای تردد در مسیرهای استانی به ویژه گردنه ها و نقاط برف گیر از لباس گرم، پتو، جیره خشک و زنجیر چرخ استفاده کنند.

شکری در خصوص تردد در گردنه مایین بلاغ تکاب به دلیل لغزنده بودن این جاده گفت: با توجه به تداوم بارش برف، رانندگان وسایل نقلیه برای تردد در محور شاهین دژ به تکاب به طور حتم از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و زمستانی استفاده کنند و سوخت کافی نیز به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه رانندگان از تردد شبانه در این محور خودداری کنند، ادامه داد: به علت بارش برف و کولاک، تردد خودروهای سنگین از جمله تریلی، وانت و برخی از خودروهای سواری از جمله پیکان در این محور با محدودیت همراه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه در بسیاری از محورها احتمال ریزش سنگ و جاری شدن سیلاب وجود دارد از رانندگان خواست که با احتیاط در این محورها رانندگی کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا