اخبار
کد خبر : 687 ۱۳۹۴/۰۷/۰۶   

فعالیت صحیح احزاب سیاسی منجر به توسعه می‌شود

*نباید اجازه دهیم اختلافات سیاسی و جناحی، مانع از پیشرفت و توسعه استان شود

 استاندار آذربایجان غربی  گفت: جناح بندی و فعالیت های حزبی و سیاسی در جای خود می تواند منجر به توسعه سیاسی و ارتقای مشارکت اجتماعی شود.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت عصر امروز در جلسه شورای اداری و آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان تکاب اظهار کرد: نباید اجازه دهیم اختلافات، مانع از پیشرفت و توسعه استان شود چرا که بی تردید لازمه توسعه و محرومیت زدایی، وحدت، همدلی و علمی نمودن سیاست های نظام، رهبری و دولت است.

وی افزود: متاسفانه در فعالیت ها و جریان های سیاسی بعضا شاهد رفتارهای خصمانه هستیم در حالیکه فعالیت های سیاسی باید متکی بر اصل قانونمندی و رقابتی بودن باشد.

وی در ادامه به سفر دکتر روحانی به نیویورک اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس محترم جمهور در سفر خود به نیویورک عزتمندانه با سران مختلف کشورها دیدار و گفتگو می کند و این مایه افتخار و مباهات است در حالیکه شاهد بودیم رئیس جمهور قبلی هنوز یک ماه از حکم تنفیذش نگذشته بود با لنگ کفش مورد استقبال قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: بودجه امسال با نفت بشکه ای 70 دلار بسته شده در حالیکه در حال حاضر هر بشکه نفت 40 دلار و حتی زیر این قیمت هم به فروش می رسد و این مشکلات و محدودیت های اعتباری دولت را مضاعف نموده؛ اما در دولت قبل شاهد بودیم که علی رغم اینکه هر بشکه نفت تا 120 دلار به فروش می رسید، معلوم نیست درآمدهای حاصل از آن در کجا و چگونه سرمایه گذاری شد.

سعادت در ادامه با بیان اینکه در دولت طرح افزایش اختیارات استان ها مطرح شده است، افزود: در صورت تصویب افزایش اختیارات، آذربایجان غربی می تواند از نظر درآمد و هزینه خود را  اداره و به توسعه پایدار دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه نبود زیرساخت های لازم در استان باعث شده که حضور سرمایه گذاران و گردشگران در استان کمرنگ باشد لذا در تلاش هستیم با جبران عقب ماندگی ها و توسعه زیرساخت ها، روند سرمایه گذاری و توسعه صنعت گردشگری را در آذربایجان غربی شتاب بخشیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش روی در کشور نیز اشاره و اظهار داشت: مردم ما همواره به تعیین سرنوشت کشور حساس بوده اند و امید می رود در انتخابات آتی که اسفند ماه سالجاری برگزار خواهد شد، شاهد مشارکت گسترده و پرشور و نشاط مردم در صحنه انتخابات باشیم.

سعادت به ظرفیت ها و پتاسیل های شهرستان تکاب هم اشاره کرد و افزود: تکاب دارای پتانسیل های معدنی و گردشگری بسیار بالایی است که باید با تلاش و همت مدیران و مسئولان و فرماندار شهرستان، از این ظرفیت ها به شکل بهینه استفاده شود.

در ادامه این جلسه با حکم استاندار آذربایجان غربی، ایرج ثقفی به عنوان سرپرست فرمانداری تکاب معرفی و از زحمات و تلاش های مهدی قهرمانی فرماندار قبلی این شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است، مهدی قهرمانی نیز با حکم استاندار آذربایجان غربی به سمت مدیرکل دفتر امور روستایی منصوب شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا