Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6868 ۱۳۹۷/۰۹/۰۷   ۲۱:۳۹:۱۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد
تبدیل تکنولوژی داروخانه روباتیک به شرکت دانش بنیان

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در نظر دارد این تکنولوژی پیشرفته را به یک شرکت دانش بنیان تبدیل کند و به تولید داخلی آن با امکانات داخلی بپردازد و آن را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع کند تا این دانشگاه ها نیز بتوانند از این سیستم هوشمند استفاده کنند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار داشت: داروخانه روباتیک از کشور فنلاند و به قیمت 14 میلیارد ریال خریداری شده است.

وی افزود: سه روبات در این داروخانه در حال کار هستند که دو ربات به امر انبارگردانی و انبار داری و یک روبات تحویل دهنده و تحویل گیرنده دارو است.

آقازاده در خصوص مزایای این داروخانه افزود: کاهش خطای انسانی، افزایش سرعت کار، انبارگردانی به روز داروها، ارائه دارو بر اساس قیمت درج شده روی بسته بندی دارو و ورود یک تکنولوژی جدید به عرصه سلامت از مزایای داروخانه روباتیک است.

مقام عالی عرصه سلامت استان در ادامه تصریح کرد: این امر به نفع صنعت کشور، مقوله دارو و کاهش هزینه هاست و از سوی دیگر فرصتی برای اشتغال زایی است تا با استفاده از علم و هنر صنعتگران ایرانی بتوانیم این تکنولوژی را ایجاد کنیم و براساس همین تفکر داروخانه روباتیک در دی کلینیک و کلینیک تدبیر شکل گرفته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا