اخبار
کد خبر : 6844 ۱۳۹۷/۰۹/۰۲   ۱۸:۲۲:۵۵

مدیرکل راهداری و حمل ‌نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد
ارایه بسته جدید اقتصادی در حوزه حمل و نقل و راهداری استان

 

مدیرکل راهداری و حمل ‌نقل جاده ای آذربایجان غربی از ارایه بسته جدید اقتصادی در حوزه حمل و نقل و راهداری استان با رویکرد سرمایه گذاری ‌و بازرگانی خبر داد.

به گزارش نای قلم، ارسلان شکری در نخستین جلسه کارگروه استانی منطقه 3 حوزه سرمایه گذاری و بازرگانی که با حضور سرپرست دفتر امور سرمايه‌گذاري و نظارت بر بهره‌برداري سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاونین و کارشناسان فنی و نظارت استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد مرکز لجستیک در جوار پایانه بار، خرید کامیون های یخچال دار، توانمندسازی شرکت های حمل و نقلی، رفع نقاط پرحادثه به صورت سهم ۵۰-۵۰ بین استانداری و سازمان و توسعه ماشین آلات راهداری از بخشی از موارد ارایه شده در این خصوص جهت تصویب به هیت دولت بود که  ۴۰۰ میلیارد تومان مبلغ مورد نیاز برای اجرا آنهاست  و در صورت تصویب و اجرا تحولی عظیمی را در این بخش در آینده شاهد خواهیم بود .

وی این استان را به عنوان قطب ترانزیت و هاب اقتصادی شمال غرب کشور عنوان کرد و افزود: قرارگیری بازرگان به عنوان بزرگ‌ترین مرز زمینی کشور و دارای رتبه های یک تا سوم در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت، تردد سالانه میلیون ها مسافر از پایانه های مرزی این استان، سهم ۶۰ درصدی از صنایع تبدیلی کشور تنها بخشی از شاخصه هایی است که استان را به قطب ترانزیت و هاب اقتصادی منطقه تبدیل کرده است و باید از این فرصت به خوبی بهره برداری شود.

 شکری با اشاره به مزیت های ترانزیتی بودن استان به لحاظ توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری و رشد اقتصادی، عنوان کرد: براساس معیارهای جهانی ورود هر کامیون ترانزیتی به کشور برابر با ایجاد ۲/۵ نفر اشتغال پایدار است که باید این امتیاز را ارج ‌نهاده و از آن برای رشد کمی و کیفی سایر شاخص های اقتصادی استان بهره برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: درحال حاضر شاهد سرمایه گذاری نزدیک به ۶۰میلیارد تومانی برای اجرای طرح های توسعه ای در پایانه های مرزی استان هستیم که بی شک در رشد شاخصه های کمی و کیفی اقتصادی استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در ادامه این کارگروه سرپرست دفتر امور سرمايه‌گذاري و نظارت بر بهره‌برداري سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز با اشاره به اهمیت حوزه سرمایه گذاری و بازرگانی گفت: باید به ایجاد جذابیت برای متغییر های ساختاری و درآمدزایی در داخل پایانه ها به خصوص پایانه های بار و پهنه بندی لجستیک توجه ویژه ای کنیم.

حمیدرضا شهرکی لجستیک را مدیریت زنجیره ای تامین به منظور کاهش قیمت تمام شده کالا عنوان و بر صدور مجوز برای لجستیک ها در حوزه های جغرافیایی سرزمینی تعریف شده در دستور العمل ها تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه جلسه آیدین رحمانی معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ضمن اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های حوزه سرمایه گذاری آذربایجان غربی به ارائه گزارش اقدامات و مشکلات و معضلات این حوزه پرداخت و درخصوص چگونگی رفع آن پیشنهادات لازم را اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به اهميت و نقش مجتمع هاي خدماتي رفاهي و تيرپارك ها به عنوان يكي از زيرساخت هاي توسعه صنعت حمل ونقل، به تناسب نیاز و پتانسیل محورهای مواصلاتی و ترانزیتی استان، 92 فقره موافقت اصولي صادر شده که از این تعداد 20 باب مجتمع و تیرپارک و یک شهرک حمل و نقل در حال بهره برداری فاز یک، 23 باب دیگر با میانگین پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال ساخت و 48 فقره موافقت اصولی در مرحله استعلام هستند.

رحمانی یادآور شد: همچنین در سال 97 اعتبار شش میلیون ریال برای احداث دو باب مجتمع خدماتی رفاهی تخصیص یافته است که در مرحله پیمان سپاری در سامانه است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد این معاونت در سال 97 و عضویت در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی، ادامه داد: این اداره کل با بهره مندی از توان و ظرفیت حمایتی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در خصوص سرعت بخشی به اخذ مجوزها و استعلام  از ارگانها اخذ تسهیلات در جلسات این مرکز به صورت مرتب شرکت می کند که تا کنون تعداد 45 جلسه برگزار شده که از این تعداد 10 جلسه درخصوص مجتمع های خدماتی رفاهی  و تیر پارک بوده است.

در ادامه این نشست نمایندگان استان آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان نیز ضمن بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود به ارائه گزارش و مشکلات و پیشنهاد و هم اندیشی در مورد حوزه سرمایه گذاری و بازرگانی استان متبوعشان پرداختند .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا