اخبار
کد خبر : 6829 ۱۳۹۷/۰۸/۲۸   ۲۲:۰۷:۱۴

سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی//
اقدامات ارزشمندی در آذربایجان غربی انجام یافته است

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت تدبیر و امید، اقدامات ارزشمندی در آذربایجان غربی انجام یافته است.

به گزارش نای قلم، پروژه های عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از طریق برقراری ویدیو کنفراس با ریاست جمهوری و با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسولین  در محل سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره)  مورد افتتاح قرار گرفت.

سید حسن هاشمی با ارائه گزارشی از پروژه های بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به دکتر روحانی رییس جمهور اظهار داشت: در طول دولت یازدهم و دوازدهم کمک های شایانی به عرصه سلامت استان آذربایجان غربی شده است.

وی با اشاره به اولین های استان گفت: ایجاد اولین دانشکده طب نوین در حدود 140 سال پیش در ارومیه، اولین دانشکده پرستاری در 100 سال گذشته و اولین مرکز بهداشتی روستای چنقرالوی پل در سال 1353 منجر به ایجاد شبکه بهداشتی در سراسر کشور شد .

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در مجموع مبلغی به ارزش 625 میلیارد تومان برای ساخت و ساز حدود 300 هزار متر مربع و 105 میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات این پروژه ها  مورد استفاده قرار گرفته است.

هاشمی با بیان این مطلب که در آذربایجان غربی در عرصه بهداشت نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است، گفت: مرگ و میر مادران  3.5 درصد و مرگ و میر کودکان 8.2 درصد کاهش یافته است، حدود 385 بیمار صعب العلاج در استان شناسایی شده است و 450 هزار نفر حاشیه نشین شهر نیز بیمه شده اند و از خدمات بهداشتی درمانی استفاده می کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا