Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6820 ۱۳۹۷/۰۸/۲۸   ۱۹:۳۵:۱۶

سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی//
بهره برداری از سردخانه 5 هزار تنی ذخیره سازی میوه در مهاباد توسط وزیر جهاد کشاورزی

 

بهره برداری از سردخانه پنج هزار تنی ذخیره سازی میوه امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونین و مدیران وزارتی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در شهرستان مهاباد آغاز شد.

به گزارش نای قلم، برای احداث این سردخانه 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام گرفته و از این طریق برای 30 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است .

لازم به ذکر است که از سال 93 عملیات اجرایی احداث این سردخانه اغاز شده بود که امروز فاز اول این طرح  بدست وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

گزارش دیگری حاکیست، وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاحیه کشتارگاه صنعتی مرغ مهاباد که همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی انجام گرفت، گفت : کشاورزی قراردادی و ایجاد زنجیره تولیدات کشاورزی اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و به عنوان یک الگوی مطلوب برای تقویت اقتصاد کشاورزان است.

محمود حجتی اظهار کرد: اقتصاد کشاورزان از اقتصاد معیشتی و خود مصرفی با ورود به زنجیره های تولیدی تقویت شده و زنجیره‌ های تولیدی سبب تقویت بخش اقتصاد کشاورزی می‌شود.

وی ادامه داد: کشاورز باید وارد زنجیره تولیدی شود چراکه کشاورز و تولید کننده با مشکلات عدیده ای در این مسیر رو برو است. سیستم کشاورزی قراردادی را می توان به عنوان یک مشارکت بین بخش های مختلف زنجیره تولید در نظر گرفت که تولیدکنندگان بخش کشاورزی مهمترین رکن این حلقه را تشکیل می دهند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دولت باید از کشاورز و تولید کننده حمایت کند تا کشاورز فکر تامین نهاده‌های مورد نیازش نباشد.

وی ادامه داد: ایجاد زنجیره های تولید در بخش کشاورزی سبب افزایش راندمان، کاهش هزینه های تولید، ارائه محصول با قیمت مناسب به بازار جهانی، بهبود تولید، بهره وری، کاهش هزینه ها و سهم واسطه گری می شود.

حجتی افزود: ارزی که در اختیار قرار می‌دهند سقف معلومی دارد و ما باید با این سقفی که در اختیار داریم مشکلات بخش کشاورزی را حل کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا