Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6795 ۱۳۹۷/۰۸/۲۷   ۲۲:۰۸:۲۵

معاون وظیفه عمومی آذربایجان غربی:
استخدام مشمولان بدون داشتن معافیت دائم یا پایان خدمت ممنوع است

 

معاون وظیفه عمومی آذربایجان غربی گفت: طبق ماده‌ 63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، استخدام مشمولان در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم یا پایان خدمت، ممنوع است و افراد خاطی به محاکم قضایی معرفی می شوند.

به گزارش نای قلم، حبیب جعفرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها و ... که مشمولان غایب را به کارگیری می‌کنند شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: اگر این کارگاه‌ها و شرکت‌ها برای بار اول این تخلف را انجام دهند هزینه سرانه یک سرباز و اگر دوم و بیشتر این تخلف را انجام دهند هزینه سرانه سه سرباز را به عنوان جریمه بپردازند.

جعفرزاده درباره اجرای قانون معافیت و کسر خدمت‌های مربوط به رزمندگی و ایثارگری اظهار کرد: براساس بند "د" ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه موضوع کسر خدمت و معافیت‌های مربوط به فرزندان ایثارگران مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن و با موافقت ستادکل نیروهای مسلح به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه یک ماه کسر خدمت به فرزندان رزمندگان اعطا خواهد شد. همچنین به ازای هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت نیز یک ماه کسر خدمت به فرزندان جانبازان و آزادگان داده می‌شود.

وی ادامه داد: ایثارگرانی که در کشورهای عراق، سوریه و یمن نیروهای جهادی را پشتیبانی کرده اند، از معافیت خدمت سربازی برخوردار شده اند.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان غربی در تشریح جزئیات این قانون افزود: ایثارگرانی که از تاریخ ۹۱.۶.۱ در کشور سوریه، آن هایی که از تاریخ ۹۲.۷.۱ در کشور عراق و ایثارگرانی که در یمن خدمت کرده اند و همچنین فرزندان آن ها از معافیت سربازی طبق این قانون برخوردار هستند، افرادی که به عنوان نیروهای پشتیبان رزمی در خارج از مرزها به خدمت پرداخته اند، به ازای هر ۲ ماه، یک ماه از معافیت سربازی و آن هایی که به عنوان نیروهای پشتیبان خدمات رزمی فعالیت جهادی کرده اند به ازای ۳ ماه خدمت، یک ماه از کسر خدمت سربازی بهره مند می شوند.

جعفرزاده در ادامه بیان کرد: اگر فردی به سن ۵۰ سالگی برسد و کارت کفالت و یا پایان خدمت نداشته باشد، طبق بیانات مقام معظم رهبری از معافیت خدمت سربازی برخوردار و ارائه شناسنامه عکس دار به منزله اتمام‌ سربازی برخوردار هستند.

این مسئول تاکید کرد: کارکنان نیروهای مسلح که مدت ۱۰ به طور مستمر یا غیر مستمر در جزایر دریای خلیج فارس به خدمت پرداخته اند از معافیت سربازی طبق قانون ماده ۴۵ برخوردار می شوند.

وی افزود: بنابر تبصره ۳۱ ماده ۳۳ قانون خدمت وظیفه عمومی حداکثر سن تحصیل در دبیرستان برای دانش آموزان ۲۰ سال است و می بایست دانش آموز فارغ التحصیل شود، در غیر این صورت از تحصیل در دانشگاه معذور خواهند بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا