اخبار
کد خبر : 6785 ۱۳۹۷/۰۸/۲۶   ۲۱:۴۴:۱۹

در گفتگوی خبری تشریح شد؛
افتتاح 5 طرح بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در سفر رییس جمهوری

 

همزمان با سفر رییس جمهوری پنج طرح بزرگ بهداشتی و درمانی شامل بیمارستان امام خمینی(ره) خوی، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه، دی کلنیک تدبیر ارومیه، آزمایشگاه مرجع و فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری افتتاح می شود.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری پروژه های آماده افتتاح حوزه سلامت همزمان با سفر رییس جمهوری به استان را تشریح کرد.

وی افزود: همزمان با سفر رییس جمهوری به استان یک هزار و 630 میلیارد ریال طرح درمانی در ارومیه افتتاح می شود.

آقازاده اضافه کرد: عملیات احداث آزمایشگاه رفرانس یا مرجع ارومیه با زیربنایی در حدود شش هزار متر مربع از سال 1386 آغاز ولی به علت مشکلات اعتباری و مشکلات فنی، متوقف شده بود.

وی ادامه داد: عملیات احداث دوباره این آزمایشگاه که مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی است، پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید ادامه یافت و در کمتر از سه سال به بهره برداری رسید.

آقازاده بیان کرد: برای احداث این مجتمع آزمایشگاهی، 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مجتمع درمانگاهی کلینیک تدبیر ارومیه یکی از طرح هایی است که در 18 طبقه و زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و زیربنای 26 هزار مترمربع احداث شده است.

آقازاده افزود: دی کلینیک این مجتمع در طبقه منفی یک (1-) مجتمع و در طبقات بالا نیز واحد های تجاری پزشکی و‌کلینیک ها قرار دارند و 2 طبقه بالا نیز، رستوران برای پذیرایی از مهمانان دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد:جراحی های سرپایی که نیاز به بستری طولانی ندارند یا طول زمان بستری کمتر از یک روز خواهد بود، در این مجتمع انجام خواهد شد.

آقازاده بیان کرد: برای خریداری و ساخت این مجتمع 780 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد:با راه اندازی فاز نخست /دی کلینیک/ این مجتمع درمانگاهی 30 تخت به جمع تخت های ارومیه اضافه شده و پنج اتاق عمل نیز در مدار خدمت رسانی قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری ارومیه از دیگر طرح هایی است که در سفر رییس جمهوری افتتاح می شود.

آقازاده افزود: فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری ارومیه در 6 هزار مترمربع زیربنا ساخته شده و با راه اندازی این فاز 104 تخت به جمع تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی افزوده می شود.

وی بیان کرد: برای احداث این بخش از بیمارستان شهید مطهری ارومیه 120 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

آقازاده اضافه کرد: بیمارستان شهید مطهری قدیمی ترین بیمارستان ارومیه است که از سال 1307 ساخته شده و در دوره های مختلف بازسازی شده است.

وی ادامه داد: در این بیمارستان که ویژه نوزادان و کودکان است بیش از 200 تختخواب فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه نیز دیگر طرح مورد بهره برداری در سفر رییس جمهوری است که در مدت یک سال گذشته احداث و تجهیز شده است.

آقازاده افزود: در این فاز 220 تختخوابی علاوه بر ارائه اقدامات اورژانسی، بخش های دیگری نظیر پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان، سرطان و شیمی درمانی، جراحی اعصاب، آی سی یو، چشم پزشکی و قلب، بخش های آموزش و آزمون دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

وی ادامه داد: فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با زیربنای 20 هزار متر مربع در مدت یک سال و با اعتبار 580 میلیارد ریالی اجرا وآماده بهره برداری شده است که یک رکورد جدید در پروژه های درمانی در کشور به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه از سال 1375 با بیش از 500 تخت به بیماران خدمت رسانی می کند و یکی از بیمارستان های مرجع استان است.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا