Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6782 ۱۳۹۷/۰۸/۲۶   ۰۹:۰۸:۳۹

در جلسه شورای اداری عنوان شد؛
کسب رتبه اول جشنواره شهید رجایی توسط شرکت توزیع برق آذربایجان غربی

 

شرکت توزیع برق آذربایجان غربی در حوزه گروه "شرکت ها بانک ها و بیمه"، اصلاح فرایندها و روش های مورد عمل، استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات، انجام اقدامات مطلوب در جهت استقرار میز خدمت، انجام اقدامات مطلوب در جهت ارتقای سلامت اداری، توسعه و ترویج فرهنگ نماز و اهتمام در جهت استقرار مطلوب مدیریت عملکرد رتبه اول را در بین دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی کسب کرد.

به گزارش نای قلم، یکی از علائم بیماری در دستگاه های اجرایی نبود نظام ارزیابی در حوزه های مختلف منابع و امکانات، نیروی کار، اهداف و راهبردهاست بنابراین می توان پیش نیاز توسعه پایدار را "ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی" عنوان کرد.

با توجه به اینکه هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و کیفیت فعالیت های خود نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد، "ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی" در نظام برنامه ریزی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز این مهم در کانون توجه دولتمردان قرار گرفته است به طوری که یکی از وظایف عمده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که در شرح وظایف این سازمان در قانون برنامه‌ و بودجه کشور تصریح شده است علاوه بر برنامه‌ریزی، انجام نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

بر این اساس جشنواره شهيد رجايي هر سال به منظور شناسايي و تقدير از تلاشگران عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ‌و ملت ايران اسلامي و نهادينه ‌كردن فرهنگ ارتقاء و بهبود عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در سطوح مختلف از طريق تقدير و تشويق آنها در سطح ملي، دستگاهي و استاني برگزار مي شود.

بیستمین جشنواره شهيد رجايي در ارومیه با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره لوح تقدیر و تندیس را از استاندار دریافت کردند.

براساس فرآیند ارزیابی عملکرد سال 96 دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی، شرکت توزیع نیروی برق استان رتبه اول را در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه شرکت ها، بانک ها و بیمه کسب کرد.

در همین ارتباط محمدمهدی شهریاری استاندار و رییس ستاد جشنواره شهید رجایی با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره از مهندس اکبر حسن بکلو مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تقدیر و تشکر به عمل آوردند. 

گفتنی است، ارزیابی دستگاه های اجرایی براساس مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری و بخشنامه های متنوع سازمان اداری و استخدامی با الگوی چند محوری و چند شاخصه ای از تاریخ ششم دی ماه 96 شروع شده است.

ارزیابی شاخص های اختصاصی و عمومی دستگاه های اجرایی در شش محور مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، شفافیت و مدیریت مالی، ارتقای سلامت اداری، مسوولیت پذیری و پاسخگویی، استقرار مدیریت عملکرد انجام گرفته است.

شاخص های اختصاصی توسط وزارتخانه ها با توجه به برنامه ها، اهداف و ماموریت های اصلی دستگاه های اجرایی با محوریت تکالیف مقرر در برنامه های توسعه و سند چشم انداز، برنامه های عملیاتی مقرر در بودجه سنواتی توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور مشخص و ارزیابی انجام می شود.

علاوه بر این دستگاه های اجرایی در دو سال اخیر به صورت ابتکاری در موضوعات مربوط به بحث پیشبرد برنامه های دستگاه ها در حوزه اقتصاد مقاومتی، بهبود فضای کسب و کار، اقدامات خاص دستگاه ها در ارتباط با واگذاری پروژه های عمرانی و نحوه مدیریت آنها در ارتباط با بحث مشارکت عمومی خصوصی و اقدامات خاص توسعه ای که دستگاه های اجرایی انجام دادند کانون توجه سازمان برنامه و شورای راهبری توسعه مدیریت بوده است.

شناسه دار کردن خدمات الکترونیکی در سطح ملی و استانی، میز خدمت الکترونیکی، هماهنگی استقرار دولت الکترونیک در دستگاه های اجرایی، واگذاری تصدیگری ها از جمله برنامه های دیگری است که در دستگاه های اجرایی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی رصد می شود.

براساس اعلام رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی حدود پنج هزار و 244 نفر ساعت نسبت به ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی سال 96 استان همراه با 30 نفر از کارشناسان خبره سازمان برنامه و دستگاه های اجرایی در ارزیابی دستگاه های اجرایی کمک کردند.

به گفته ناصر حضرتی پر، 100 فرایند در 50 دستگاه اجرایی استان به منظور شفاف سازی ارائه خدمات به مردم پیگیری و انجام قرار گرفته است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی به پنج گروه "حمایتی، سلامت و بهداشت"، "عمومی اجتماعی و قضایی"، "شرکت ها بانک ها و بیمه"، "علمی، فرهنگی و آموزشی" و "تولیدی و زیربنایی" تقسیم بندی شدند و به صورت مستند و کارشناسی بر اساس محورهای دولت الکترونیک، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و سلامت نظام جامع مدیریت عملکرد مورد ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا