اخبار
کد خبر : 6763 ۱۳۹۷/۰۸/۲۲   ۲۱:۴۱:۲۵

استاندار آذربایجان غربی متذکر شد
اختصاص نیافتن آب به حوزه صنعت از موانع توسعه صنعت استان

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از مهمترین موانع توسعه صنعت استان اختصاص نیافتن آب مورد نیاز به حوزه صنعت است.

 به گزارش نای قلم، محمد مهدی شهریاری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای انتقال آب های سطحی جهت تامین آب حوزه صنعت استان ایجاد می شود.

وی افزود: در جلسه اخیر با ریاست محترم جمهور این موضوع مطرح و مقرر شد با توجه به وجود 20 میلیارد متر مکعب آب سطحی در استان، زیرساخت های لازم جمع آوری و انتقال آب مورد نیاز به  شهرک های صنعتی استان  فراهم شود.

شهریاری ادامه داد: دولت اهتمام ویژه ای به این مسئله دارد و امیدواریم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز مطالبات استان را برای جذب اعتبارات در این بخش از وزارت نیرو پیگیری کنند.

وی در ادامه سخنان خود به نتایج ملاقات با رییس بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: مقرر شد در بخشنامه ای صادر کنندگان حوزه بخش کشاورزی  به مبلغ زیر 500 هزار دلار نیاز به پیمان سپاری نداشته باشند و این خبر خوبی برای صادرکنندگان استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: اطلاعات جامع در زمینه اراضی، ظرفیت ها و منابع جهت بهبود فضای کسب و کار استان وجود ندارد.

رضا حسینی، با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی استان علاقه ای به جمع آوری این اطلاعات جامع ندارند، اظهار داشت: ارزیابی دستگاه های اجرایی استان از این پس بر مبنای فضای کسب و کار انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در استان باید بر مبنای ظرفیت های موجود باشد، بیان کرد: دستگاه های متولی باید وضعیت منابع را مشخص کنند و بر اساس زیرساخت ها برنامه ریزی داشته باشند.

حسینی همچنین پیشنهاد کرد تا برای خروج تولیدکنندگان استان از مشکلات، سهمیه ارزی به چند نفر اعطا شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا