اخبار
کد خبر : 676 ۱۳۹۴/۰۷/۰۵   

شهرک صنعتی جدید در ماكو در حال تکمیل است

*با 14 فقره درخواست ایجاد واحد تولیدی در منطقه آزاد ماکو موافقت شده است

منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو به عنوان بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور مان در مساحتی بیش از 500 هزار هکتار، به عنوان هفتمین منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کشور پس از مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، انزلی، ارس، اروند از سال 90 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

به گزارش ناي قلم، منطقه آزاد تجاری ماکو به ‌دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و جاده مواصلاتی آسیا به اروپا همچنین گستردگی و همواری و هم‌مرزی با دو کشور اروپایی می‌تواند یکی از قطب‌های اقتصادی مهم کشور در آینده نزدیک باشد، این منطقه از پایان محدوده شهرستان قره ضیاءالدین از توابع خوی آغاز و تا نقطه صفر مرزی و انتهای شهر بازرگان ادامه یافته و شهرهای شوط، چالدران، پلدشت و ماکو را در برمی گیرد.

هیچ‌یک از مناطق آزاد دنیا با سه کشور هم‌مرز نبوده و دو گمرک مهم و حساس ندارند، همچنین این منطقه به شمال عراق هم نزدیک است که در آینده می‌تواند تاثیر مهمی در مبادلات آن داشته باشد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تاکنون با 14 فقره درخواست ایجاد واحد تولیدی در منطقه آزاد ماکو موافقت شده است.

مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو گفت : این طرح‌ها در زمینه های صنایع غذایی، بسته بندی، فلزی، پوشاک، نساجی و مصنوعات چرمی هستند که مجموع سرمایه گذاری آن‌ها به 1 هزار و 567 میلیارد ریال می‌رسد.

ابراهیم جلیلی با بیان اینکه این طرح‌ها در مرحله عقد قرارداد واگذاری زمین هستند، افزود: با اجرای این طرح‌ها برای 520 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد : هم اکنون 30 طرح سرمایه گذاری صنعتی هم در حال برسی کارشناسی هستند.

مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو برای پاسخگویی به درخواست‌های متعدد سرمایه گذاری صنعتی اقدام به طراحی و آماده سازی شهرک صنعتی شماره 2 ماکو کرده است گفت: نخستین سایت صنایع سبک در کمربندی شهر بازرگان با 550 هکتار وسعت راه اندازی شده که از مجموع 135 هکتار مرحله نخست آن حدود 40 هکتار در مراحل پایانی آماده سازی است.

جلیلی اضافه کرد: دومین شهرک صنعتی ماکو هم با هدف استقرار صنایع سنگین، نیمه آلاینده و صنعت سنگ در اراضی روستای بلجک در مساحت بیش از 200 هکتار مکان یابی شده است.

شهرک صنعتی جدید در ماكو در حال تکمیل است

مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با هدف تسهیل سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو شهرک صنعتی جدید در حال تکمیل است.

جليلي با اعلام وصول درخواست‌های فراوان و متعدد سرمایه گذاری صنعتی در منطقه اظهار كرد: این سازمان در راستاي پاسخگویی به این درخواست‌ها اقدام به طراحی و آماده سازی شهرک‌های صنعتی کرده است که نخستين آن سایت صنعتی صنایع سبک واقع در کمربندی بازرگان به مساحت 550 هکتار است که فاز اول آن 135 هکتار بوده و حدود 40 هکتار از آن در مراحل پایانی آماده سازی است.

وی گفت: دومین شهرک صنعتی به سایت صنایع سنگین، نیمه آلاینده و شهرک سنگ اختصاص دارد که در اراضی روستای بلجک و به مساحت بیش از 200 هکتار طراحی گردیده است که فراورده های معدنی و صنایع سنگین در آن جانمایی خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد با اشاره به امضای تفاهم نامه با سازمان شهرک‌های صنعتی جهت آماده سازی شهرک صنعتی دیگری تصریح کرد: تاکنون از میان طرح‌های رسیده 14 فقره درخواست ایجاد واحد تولیدی در زمینه های صنایع غذایی، بسته بندی، فلزی، پوشاک، نساجی و مصنوعات چرمی با حجم سرمایه گذاری يك هزار و 567 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی 520 نفر موافقت شده که در مرحله عقد قرارداد واگذاری زمین هستند.

جلیلی افزود: در حال حاضر بیش از 30 طرح سرمایه گذاری صنعتی در حال بررسی کارشناسی بوده که طی هفته جاری در کمیسیون سرمایه گذاری سازمان طرح خواهد شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا