اخبار
کد خبر : 6759 ۱۳۹۷/۰۸/۲۱   ۲۲:۳۷:۵۷

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:
۵۶ باند بزرگ مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شد

 

فرماده انتظامی آذربایجان غربی از متلاشی شدن ۵۶ باند بزرگ مواد مخدر در هفت ماه گذشته امسال در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهارداشت: از این باندها ۱۰ تن و ۴۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این زمینه ۱۵ هزار و ۱۴۰ نفر در زمینه قاچاق مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده است افزود: از این تعداد دو هزار و ۷۲۷ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر بودند.

اصلانی با اشاره به اینکه در این مدت چهار هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در استان شناسایی شده است خاطرنشان کرد:در حال حاضر با مشکل نگهداری از معتادان متجاهر در استان مواجه هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بر لزوم توسعه مراکز ماده ۱۶ در استان تاکید و تصریح کرد: چهار هزار و۲۰۰ معتاد متجاهر در استان وجود دارد درصورتی که تنها مرکز ماده ۱۶ استان در ارومیه ۱۵۰ تن ظرفیت دارد.

 اصلانی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان‌غربی ۷۰ درصد زندانیان را مجرمین مواد مخدر تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: در این استان تعداد ۱۴۹ مرکز درمانی و ترک اعتیاد فعال بوده و از این تعداد ۴۹ مرکز دولتی و بقیه خصوصی است،

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۴۲ هزار و ۸۸۶ نفر معتاد در مراکز درمانی و ترک اعتیاد در چرخه درمان و تحت پوشش قرار دارند.

وی یادآور شد: مسئله اصلی امروز، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است یعنی همراه با عزم جدی نظام جهت مبارزه با مواد مخدر، نیازمند همراهی و مشارکت عمومی در این راستا است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا